Middagsblogg

Jo, du läste helt rätt - MIDDAGSBLOGG - men jag misstänker att du tolkar det fel.
Det är inte så att jag bloggar OM middagen, inte att jag bloggar under middagen utan att jag faktiskt bloggar medan middagen TILLVERKAS. Japp! Så är det!!

Nu tror jag eventuellt att Roland kanske har smygläst gårdagens blogg om "Multitasking" för detta är faktiskt helt hans idé.
Jag föreslog middag. (Konstigt va?)
Han föreslog rester. (Enkelt va? Men det fanns inga kvar.)
Jag föreslog ugnsfalu..... och då jävlar hände allt på en gång!!

Rolle tände till och ville göra SIN faluring på SITT sätt.
(Varför i höga h-vete visste inte jag detta?)

Jag kajkade upp till butiken, upptäckte att hela centrum var öppet trots sent, lyckades köpa min välbehövliga handkräm, några strumpbyxor, några "overknees, en skjortklänning, hämta Fannys medicin, handla på ICA och sen åka hem för att rensa kök mm. För vad gör man inte för att få sitta på "DEN ANDRA SIDAN"!!!

(Schhhhhhhh.... Nu hör det till saken att jag inte riktigt gillar det. Ungefär lika lite som min mor gillar frukost på sängen men fick det varje söndag ändå och höll god min. Varför? Jo! För när annars skulle vi andra göra nåt alls!!!!)

I alla fall.
När jag var klar med allt förberedande (bara för att inte riskera ett endaste litet dugg så väntade jag.... och inget händer!




(tomt)


(laddat å klart)


??????

VAD HÄNDER????

Ahhhhh... Där är du.


Sen var jag lite smaaaart va. ;-) Hehehe...


Nu sitter jag här på den andra sidan, bloggar, pimpla vin, (pekar och kör), slänger slängkyssar och sånt och middagen bara blir... TILL!... liksom. WOW!



Å vet du. Gubben rörde inte ens sin "muta" för han hade fullt upp.

Och vilket bra jobb han gör!!!!




Ja, vad kan man säga?! Mat får vi ikväll, i morgon lunch och säkert andra dagar-  när vi känner för det.


By the way...

Världens dyraste handkräm heter:



(men tyvärr så funkar den. Synd bara att jag glömde köpa på flygplatsen.)
 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0