Tidsoptimister och bortgifte

Lördagen den 30 januari 2010
Fint väder och jävulusiskt med snö
Kaaaaaaaallt!

Vi skulle denna dag gifta bort Rolands kusin LEO och för att ha valt ett bröllop i januari så har de ju makalöst tur med vädret. Det kunde ju lika gärna ha varit blött, kallt, grått och trist.
Ja, kallt var det ju förvisso ändå och det med besked.

Jag hade fått för mig att jag skulle köpa en ny bh innan vi skulle åka så vi bestämde oss för en promis i finvädret till centrum.
Sagt och gjort.
Roland räknar ALDRIG fel på tid och gjorde inte det denna gång heller men optimisten hade räknat med att det tar så där en 5-10 minuter att släppa in mig och sen lösa ut mig från en underklädesavdelning.
Eh-eh...No - NO!!
Han sa inget men när jag var klar sa han att vi hade lite småbråttom.
Jag hade äskat på 1 timmes ordningställande. Jag skulle nämligen sminka mig också (se tidigare erfarenheter av liknande situation HÄR).
Jag småstudsade, skuttade och minisprang efter honom de 2,5 km hem. Han tar LÅÅÅÅNGA steg. Mycket långa steg.

Mina svärföräldrar ringde tidigare på dagen och sa att det tar minst 2 timmar för oss från Värmdö till Taxinge. Via vadå kan man undra? Upplandsväsby eller?
Vi hade nämligen bestämt att vi skulle vara framme 15:45 samt stanna på FORUM och köpa en kostym till Roland på vägen.
Bröloppet skulle stunda i Taxinge kyrka kl. 16.00, vi åkte hemifrån, 14:23, lämnade Forum kl 14:57 med nyekiperad gubbe (kostym, skärp och putsade skor) och parkerade utanför kyrkan 15:43. Hepp!
Jag sa ju att han inte skulle räkna fel på tiden, den där Roland.
Undrar när Leif och Monica var där? Hmmm...

I alla fall var det ett jättefint brudpar som skred in i en jätte, jättesöt liten kyrka och sen firade vi dem på slottet efteråt.

I vanlig ordning så tog jag bilder så att även du får vara med på bröllopet och känna dig delaktig.
Första delen av bildsviten är denna bloggregissörs val och den andra delen (senare hälften) är såna där bortklippta och oväsentliga scener som inte behövs för att föra storyn vidare men som ALLA envisas med att vilja se.
Ja, ja... Ni får båda men jag förstår ett konstnärshjärta om du bara håller dig till första halva. ALLT kretsar ju SJÄLVKLART kring den stora dagen och sånt förstås.

Njut och håll till godo med Leo och Kasia Kaseorgs bröllopsbilder och gäster samt (nästan) ALLA viktiga förberedelser.


På väg att shoppa underkläder, flera timmar innan bröllopet.


Kolla vilket fint väder de valt att gifta sig i.


Kallt är det i och för sig så jag hoppas bruden, Kasia, valde rediga kamelhårsmamelucker som "något gammalt". Jag har massa kläder på mig, bara för att testa (för brudens skull).


Nu vill jag bara veta hur folk eller snarare butikslogistiker tänker...
Stora storlekar längst ner???
Om jag är stor så...
Antingen är jag i modell större: svårt att böja sig ner.
eller är jag i modell lång: onödigt långt ner att böja sig.
Tänk om!!! (bara ett litet råd på denna bröllopsiga dag, bruden kan ha svårt att böja sig snart, om si så där en 6 månader)


Men för i helvete Roland. Det är inte uppvärmning till fågeldansen, jag har bara bråttom och rollon.... ja du hajar!!



Men kolla!! Nu är vi nästan framme och har nu hajat att Leos och Kasias kärlek inte är röd och inte hjärtformad. Den är rund (utan ett hack som hjärtat har) och den är orange (hetare än röd för att det är precis när den gula förälskelsen blir hetare och innan glöden blir röd och kan glöda ut fortare innan du hinner säga "eklesiastikministerämbete)".
Fyra älgar stod det där också men dem är jag rädd för men det är säker ett skitbra omen för jag har aldrig sett fyra stycken samtidigt (utom på TV och Skansen). YEAH!


Den lilla söta kyrkan.


Roland har inte bara en ny kostym, han har även en ny bil som han försöker lära känna eftersom vi kom alldeles för tidigt. Sicken glidare va? ;-)


Utmarschen. Nygifta och strålande glada.


Brudparet lämnar kyrkan i fiiiin bil.


Brudparet anländer till festen i fiiin bil.


Så här kallt är det alltså. Roland råkade andas (och... jA JUST DET! Där står bruden vid en fiiin bil).


SÅ ja!!! Nu fick vi äntligen se brudgummen. WOW!

Och han rosar (jaja.. tyst! Samma som hjärtar eller apelsinar)...


...bruden såklart!!


Visst är de FINA!!!! :-D


Tärnan Louise (typ syrra).


Best manb PETER (typ bror)


Snyggare bild för att jag vill hänsyna sonungen 4 månader. Synd att skrämmas med pappa.


ÅÅH SHIT!!
Förblinda bruden, sup ner gummen. Här kom bröllopssabbotören MR Sexy.


Mer Party.
Brudens mans mammas storasyster.


Fler partybrudar. Brudens mans mammas storasysters yngsta lilla.


HHmmm....
1969! Amerikanska flaggan?? Hehe.. i hinner först för de körde bergis fel. Här we landing!!
Brudgummens mammas storasysters barns pappa. Oj oj oj!


Här artajkas det tungt med brudgummens blåögda kusin (eller min gubbes syrra).


Samma lika...

och bror igen...


Ja, då var det middag och tal. Vittnen och liknande, officiella alltså. Det fanns gäset och annat löst pack.

Bruden har min totala uppmärksamhet.


Övar för att ge gummens min uppmärksamhet.

NU SÅ!! Totalt!!

DO U WANNA DANCE??

Så ja!! De va min version. Nu kommer den andra...





Och sen...
vakthunden vi alla adopterad...
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0