Det händer saker när man inte är på plats.

Kom nyss från jobbet och ut på Värmdö.
I stan, eller Hammarby kanske det heter, var det så där blandat sol och blandat moln samt en liten duggning. Grillning får det bli! Lite dugg skiter jag väl i (som Roland står ute och grillar i).
Väl ute på Värmdö var det svartare än svart på himmlen men det var också blött så regnet har säkert passerat och nu blir det bra resten av kvällen, tänkte jag.
Knallade in på ICA där en anställd, ung sak, mötte oss i dörren och sa nåt, som jag inte kunde lyssna på för jag "habla, hablade" i fonen.
Synen när jag kom in var faktiskt rätt upplyftande. Hela satans golvet var vattenfyllt, det flöt en och annan kaka i det centimeterhöga vattnet. Anställda ungdommar jobbade febrilt med vattenskrapor för att raka bort vattnet. De med tygskor hade sparkat av sig dem och "åkte skridskor" medan de rakade. De såg ut att ha riktigt, riktigt kul men jobbade ändå snabbt.

Hade jag nu varit en bitter kärring så hade jag nog fnyst åt detta opassande beteende. "Leka och skratta på detta sätt, med KUNDER i butiken!!!!!???? FY!!!"

Men jag vart faktiskt på riktigt gott humör av att se dem. Några av dem har jag sett i flera år och inte har jag sett så mycket skratt i ögonen på dem förut inte.
Men... Vad tusan kan ha hänt? Det var ju inte direkt lite vatten. Detta var då dock bara i entrén och på brödavdelningen.
Det visade sig att alla, typ 2000 kvm, var i precis samma skick. Rakande folk i varenda hörna. Jäklar vad folk som jobbar där! Var är de en fredagseftermiddag vid lön i kassan????
Jag skrattade, la på och tog en bild var på en tjej skrattade ännu mer.
"Vad har ni gjort?" frågade jag. "Har det regnat eller?"
"Regnat...", svarade hon. "Det var ett sån't satans skyfall så brunnarna ute hann inte svälja vattnet utan det rann upp i våra brunnar samt sköljdes in genom entrén. Inte var det så länge, men oj vilket resultat!" Sen försvann hon "åkandes" iväg i strumplästen igen med sin raka.



Det blir ingen grillning ikväll och jag tror jag slipper vattna.
(sen kanske någon kan tala om för mig varför alla telefoner är döda? Har det åskat med eller är nå'n ledning av igen? Och VARFÖR funkar då datorn på nätet? JOOO, räkningen är faktiskt betald, det är inte det.)

Det händer tydligen andra saker med. Vissa kanske är lite mer ifrågasättningsbara.
(Ifrågasättningsbara? Vilket ord. Finns inte en chans att ett sånt ord kan vara accepterat. Borde säkert vara: "objekt för ifrågasättande", men det är så tråkigt och långt så nu får "ifrågasättningsbara" duga.)
Vissa kanske är lite mer ifrågasättningsbara. (Hepp!)
Barnen har varit hos pappa i 10 dagar nu, på sommarlov. När Daniel åkte var han si så där en 165 cm lång. Jäkla unge att växa!!
Barnens pappa är 172 och jag 174.
Idag har de spelat golf och ungen har tydligen gjort bra ifrån sig med herrklubbor. Pappan påpekar detta till mig och säger att ungen måste ha herrklubbor för att han är längre än honom (pappan) och han (pappan) har herrklubbor.
Ja men jag är längre och har damklubbor. Hallå??
"Vadå längre än dig?" säger jag. "Han var 165 i förra veckan. Har du krympt eller?"
Nu hävdar han att det har han ABSOLUT INTE!!!! (känsligt ämne?)
Ska bli intressant att se om min son vuxit över 7 cm på 10 dagar när han kommer hem.

Ett vet jag med säkerhet. Denna information har kommit min son tillgodo och det är från och med nu MITT fel om han spelar dåligt framöver eftersom jag förvägrar honom herrklubbor. Var så säker.

Fler saker...
Igår hade vi städhjälp (TAAAAAAACK!!!!! Aj löööv!).

När jag kom hem låg det ett enda fult och skamligt papper framme.
"Vad är detta? Denna skymf? Denna gökunge? Denna skamfläck som skräpar ner och besudlar mitt fina hem?"
Jag ville knappt ens slänga ett öga åt detta skräp som låg där i sin egna driva.
Efter en stund vågade jag mig närma mig avskrädet, bara för att slänga det såklart, och ser då att det står något handskrivet på det.
Där tar nyfiken över förnuftet.
Lite i smyg, i ögonvrån liksom, läser jag pappret. Bara för att få bekräftat att jag har rätt att detta är ett vedervärdig SLARV.

"Werånika"
(jaha? Vem är det? Men vänta det känns bekant... Ahhhh... Intressant stavning. Rätt unik faktiskt. Måste ju vara till mig om jag nu är en sån och WOW kan inte finnas många av oss)
"We no see today"
(Gör vi inte? Jag som trott jag sett hela dagen eller ser vi inte dagen eller... Ahhh. Stackars flicka. Hon har haft problem med att se. OK!)
"We was in two girls"
(??? OJ! Tacka fan för att man inte ser då!!!!)

Men lite måste de ha sett i alla fall för det var så fiiiint och skööööönt. Nu ska vi njuta av detta, denna renhet, tills på söndag när barnen kommer och det är över på 4 minuter.

Jaja, jag ska inte vara så kaxig för snart är jag där själv. INVANDRARE! Men om jag ler och skrattar åt sånt här nu, på ett ödmjukt sätt, så kommer jag att våga mer själv i Spanien för kanske även jag skriver och säger sker som får folk att le, och DET vill jag väl. Att få folk att le. Som ICA-folket och de blinda städflickorna.
Det vill jag och kan jag bjuda på!
Tror dock att det är dags att gå från "hyra bil och beställa vin" på bilbandet till att faktiskt kanske lära sig nåt mer...

Ja Benny, jag håller med dig. Privat är det som gäller!! *ler* Vi kör över Eva.


Väl mött och hoppas kvällen blir toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0