Erik och Rickard

...eller The Boomerangs.

Jag fick ett sms på söndagen eller måndagen för dryga veckan sen.
"Hej, biljetter bokade. Kommer på tisdag. 1-2 nätter sen Ibiza!!"

Grabbarna grus skulle över och partaja på Q och Erik ville återuppleva ungdomsminnerna. (U wish)

Självklart krockade detta med att Maria och Simon, som bokat i april eller nåt, skulle komma då med. 4 gäster och vi 4 i en byggarbetsplats. Ojoj.
1a natten var ju inga problem men natt 2. Madrasser, lakan, kuddar allt roddades ihop och vi fick till det.

Dagen er fick de låna vår lilla bil. Roland drog ner slängen från taket och sköljde av bilen åt dem och sen bar det av till Ibiza.
Grabbarna hade så fint plockat ihop efter sig och roddat bort sängkläderna. Så fint faktiskt att jag inte kunde hitta dem alls. Kuddar, lakan, täcken - puts väck!

Morgonon efter så pikade Roland mig om att när han var på kontoret så kunde jag ju kanske prova den där slangmetoden och skölja av Volvon.
"Nope!!":svarade jag.
"Det står l ivägen,arkerad utanför vårt hus."
Roland tittade ut och sa: "Veronica, det står en KA utanför vårt hus. VÅR KA!!"

Jo, då! Där låg grabbarna och sov. Njae, satt och sov snarare. I gassande sol och med alla "försvunna" sängkläder. Grannarna mittemot satt på trappan och skrattade.

Ja, på den vägen var det. Killarna på in på två olika syltor för att sen komma tillbaka efter att Alaa andra åkt hem på söndagen. De dök upp varje dag och tankade mobiler mm och sen tog de in på Hostel Wallman igen på söndag eftermiddag.

Tisdag morgon väckte de mig i ottan för att säga hejdå och tisdag kväll kom de tillbaka IGEN. Missat flyg! *asg*
Vilken resa....
Ja, ja. I morse sa de hejdå igen och en så länge har de inte kommit tillbaka så det verkar som de kom med flyget idag. Dessvärre så blir det en lång resa hem för dem. Alicante-Madrid-Köpenhamn-Stockholm.
Mycket märkligt upplägg på deras partypartyresa till Ibiza - dit de aldrig kom.

Fanny bäddar om för gästomgång två i sitt utlånade rum

Här ska en glad skateare vid namn Simon kampera

Mysigt på taket

Ser du klädhögen och arrangemanget. Det är Eriks självvalda "rum" och garderob.

Ricke var smart och valde vardagsrummet med A/C. Torrt på natten och svalt på morgonen.

Erik skulle ABSOLUT sova på taket, trots varning om fuktig natt och mycket varm morgon.

Men håll med om att det kunde ha varit grejt. Stjänklart natt och makalös morgonutsikt. Lite fuktigt, lite hett dock!

Frukost för 8 och Voija "Bankrånare" på besök. Alla byggarkillar hade "ledigt" från vårt hus dessa dagar - sicken tur!

Ja sen bar det då av till partyt

Här hittade vi "The Boomerangs" i hettan på morgonen...

...och alla försvunna sängkläder.

Jag släpade iväg varenda kotte utomk Daniel, som ville vara husvakt (läs spela dator) och Roland som var ute med Jon och Abtin och lappade, till marknaden där vi shoppade allt utom det som jag skulle. Fanny fick födelsedagspresenter i förskott bland annat.

Killarna tappade vi bort och självklart hade de åkt mot enkelriktat utanför polisstationen samt parkerat på stoppförbud, så de fick sig en åthutning av polisen!

Nu lyckades de då, efter mycket om och men, hitta natthärbärge på Hostel Alba i La Mata natt 1natt 2 hyrde de ett sunkrum av nån caféägare där kackelackor och annat härjade (tvätta alla sängkläder typ).

Familjen + Maria och Simon skulle på tivolit och fira Fanny och det var inte en enda pryl som gick rätt så vi gjorde om det dgen efter. På lördagen, samma dag, åkte Roland hem *snyft* till Sverige och efter att ha kört honom till flyget tog jag bussen ner på stan för att möta upp tivoligänget. Mycket smidigt gick det.

På söndagen skulle jag skicka hem barnen med Maria + son så jag pilade iväg till flyget igen medan killarna som dykt upp igen höll ställningarna hemma.

Efter en sen, sen, sen natt på taket med Rickes goda men giftiga drinkar blev jag väckt 09:48 av Jon som undrade om jag skulle kunna vakta kontoret från 10:00. Japp!! 10:01 var jag där och grabbarna sov till 13 eller så.
Sen shoppade Ricka loss på sprit och olja på Carrefour så att han skulle ha riktigt mycket att checka in vid hemfärd dagen efter.
DET gick ju alltså si så där. De stod i incheckningskön när planet gick.

Efter en hel dag på flygplatsen dök de upp igen som sagt och jag som tänkt äta rester förordade Vela Beach och tidig kväll (typ halv 12 eller så).

Så blev det och killarna fick uppleva världens vackraste fullmåne över havet.

Skål Erik!

Skål Rickard!

Ja då var man då helt solo, så när som på alla ryssar eller liknande som kommit tillbaka till byggarbetsplatsen, för jag har fått meddelande om att grabbarna i alla fall kommit till Madrid men därefter vet i fåglarna...

Lata dagar under solen

Nu har det gått tre veckor sen vi kom hit och vi har haft fullt upp.
Den senaste veckan har vi haft Sverigebesök av Maria och Simon samt att Erik och Ricke dök upp oförappat.

Familjen sitter dock hemma och fryser i Svedala i skrivande stund och jag sitter på kontoret och inser att Spanska tydligen är nödvändigt i Spanien - MÄRKLIGT.
Det verkar som om jag får ta tag i det här ordentligt nu - costa vad det costa vill.

Lata stranddagar med gäster

Grannar och mina spanskalärare (typ)

Köket så gott som färdigt, bara att börja styra upp vart grejerna ska ta vägen i skåpen

Så, dags att shoppa lite middagsmat, hämta cavaglasen, dra mig hemåt, väcka grabbarna grus, hoppa i bikinin och ta en strandprommis.

Den 18 juli 2010, sammanfattning

Vi har nu varit här i 15 dagar (barnen i 10 - de flög ner med assistans...). Så mycket har hänt och händer varje dag.
Jag sitter i skuggan på taket, barnen spelar dator i sina rum och Roland sover siesta. Det är söndag, byggledighetsdagen.
Annars är de här 6 dagar i veckan, 7:45 - 18:00, mina sambos - 5 rysk/ukrainsk/baltiska/spanska jobbare samt resten som kommer vid behov.
Du får inte tro att vi ligger på playan 8 timmar om dagen, för det hade jag aldrig pallat. Vi kör en ca 1-2 timmars på eftermiddagen, det räcker gott. Jag svettas ymnigt, men det vet jag att jag brukar. Har t.o.m köpt mig en solfjäder - HAHAHA!!!

Vi har jobbat lite varje dag. Lite med jobb-jobb, lite med lokalbygge och lite med husrenovering samt massa marknadsföring/branding. Vi har kajkat till IKEA och det har monterats dito möbler för fullt.

När vi kom för 2 veckor sen "skrek" grannar och byggledare att: NI KAN INTE BO DÄR/HÄR!!
DET kan vi VISST, svarade vi, och började röja. Satan vad som har hänt. Det är dammigt, putsigt, träigt, cementigt och "mjöligt" men det funkar bra. T.o.m med ungar utan TV. Uppkopplingen är ju intakt! ;-)

På tisdag tittar Erik och Ricke förbi på en kortis och på onsdag kommer Maria och Simon. Klart är det inte men jag tror att de kan leva med det som är. Vi har sovrum, nästan klart badrum men fungerande, ett gigantiskt fungerande men inte färdigt kök, A/C (tack gode gud), garderober, rena kläder mm, ett tak som fristad, stranden 180 meter bort, ja.... säkert helt fullkomligt fast ofärdigt. Men den som väntar på något gott..osv.. Det är inte sista gången dessa människor kommer, om jag får bestämma.

I alla fall kommer här lite för, under och nu bilder, efter blir svårt.

Del av vardagsrum

Större del av samma

Kakling av nytt kök

Ut mot nya vardagsrummet

Många fler bilder kommer men jag måste fylla på glaset nu. <3
Puss

Den 1 juli 2010, på väg att bila genom Europa

Lika bra att jag skriver i dåtid för om jag inte missminner mig kan det vara den 18 juli idag.

Vi skulle med fullknökad bil ta oss genom Europa, för första gången för mig, till Spanien.
Tomas och Lotta, gulliga ni, hade kirrat boende i Malmö, i självaste Turning Torso, så första etappen var inte så blodig.
Nu kan ju Turning Torso verka rätt skrämmande för en person med svindel (undertecknad) och en som är grymt höjdrädd (Roland), men det funkade faktiskt alldeles ypperliga att kampera på 46:e våningen.
Dessutom lyckades vi pricka in 10-års jubilemet på bron. Det utlovades fyrverkerier som vi somnade från - sorry!

Däremot fick jag en ny och bättre bild av Malmö då vi flanerade på strandpromenaden utanför det twistade huset och käkade middag på Hav & Salt eller Salt & Strand eller Strand & Hav eller... what ever. Sveriges första ekodiplomerade slowfoodrestaurang.

Packar bilen

Knök full

Det är jobbigt att köra bil långt. Måste hålla fötter med stödstrumpor högt.

Inte svårt att hitta fram precis.

Framme!! Vi bodde på våning 46 av 54. Räkna själv.

Utsikt

Mer utsikt

och mer utsikt.

På Pepper & Havskatt eller vad krogen nu hette. Här fick man inte röka på uteserveringen utan var tvungen att kliva över "snöret" 30 cm från bordet.

Men utsikten var ju grym - 10-åringen i bakgrunden.

Sen burnade vi igenom Danmark på en pisskvart, passerade typ 200 tyska vägarbeten på autobahn ( va fan pratar folk om dessa egentligen?), kom till Frankrike där vi skulle äta och sova.... och där sprack det!!!
Inte ett rum att uppbringa, inte en service likaså så det blev en usel McDonalds och 2 timmar sömn på en parkeringsplats. Heja Frankrike. "Vi stänger receptionen 22!!"

Framme i Torrevieja 17:00 på lördagen och byggarbeterna (som egentligen slutade 14) fick hicka och sa Shit på alla språk!

Livstecken från värmebölja

Ja, jag vet, jag vet. Jag har varit usel på att uppdatera bloggen och jag skyller det enkom på tidsbrist.
Vi semestrar, vi röjer, vi städar, vi shoppar, vi skruvar IKEA möbler, vi jobbar och vi SVETTAS!!!!!!

Idag har jag i alla fall lyckats peta in en blogg på Fastighetsbyrån, så du får hålla till godo med den tills om ett par dagar då jag tänkte lägga in bilder från huset.

Vi har det i alla fall JÄKLIGT BRA om du undrar.