Fyllekurer och gamla störtsköna tantelunor!

Jag är förkyld!
Nu säger alla, tjejer i alla fall, att det finns inget som är så ynkligt som en förkyld karl. Vi är några sådana kvinnor med faktiskt, men vi får väl tala tyst om det.
Skriver man "ATCHOO" på Facebook så får man en uppsjö av goda råd. 90% handlar om sprit, ett och annat handlar om massa tråkigt och nyttigt.

Innan jag dränker bakterierna i sprit då så hackade jag till lite nyttigheter till en couscoussallad. Lök, spansk peppar, persika, soltorkad tomat, färsk bladspenat, olivolja, vitvinsvinäger, fetaost och en massa kryddor samt couscous med då förstås. Till det grillad kycklingfilé och våra EGNA solmogna tomater samt rödvin. Det gör väl susen va? 

Idag fick jag höra en söt historia, som kanske styrker ovanstående, som jag vill berätta.
(Katarina: Jag lånar din historia eftersom du knappt har mail ens en gång...)

Det handlar om en tanteluna som är 104 år gammal och hade brutit nåt benaktigt och låg på sjukan.
Min kollega och hennes far åkte dit för att hälsa på. Pappan och tantelunan kom tydligen från samma ö utanför Estland men bor nu i Sverige.
Kollegan och pappan hade varit på begravning innan sen åkte de till tantan med en flaska Whiskey som present. Tantan är klart svag för just Whiskey.
De pratade om begravningen av den 65-70åringen och tanten sa: "Men kära jössenes, hon var ju bara barnet!"

Nästa gång de hälsade på så glodde personalen snett på dem och de fattade väl så mycket att nåt fel hade de gjort, men VAD?
Det visade sig att tantan hade fått sig utportionerat en liten, liten wirre varje dag av personalen. Det var hon tydligen inte riktigt nöjd med så på något sätt kommit över flaskan och låg på rummet och rajrajade, bra på kanelen! *asg*
Sicken tanteluna!! Go Girl!

Fick ett annat mail idag med ett bifogat mail från en anna störtskön tant, på typ 80 eller så. Hon skrev en hel del och massa men en sak vill jag nämna.
Det var när hon var yngre, typ 65 år, och pratade med en äldre "dame" (från Frankrike) på dryga 90 år, som klappade henne på handen och sa: "Det ska du veta, flicka lilla, att livet är alldeles för kort för att levas dammfritt!"

Fram för fler av dessa störtsköna tantor. Jag vet att ni finns och ni är beundrade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0