Hola, Bon Soir, God kväll...

Hooome! I'm home. We're home!
Alltså, jag har varit hemma i några timmar nu efter min enda lilla semesterresa, under semestern, till Dalarna.
Vi har haft det great! Vädret har inte varit vad jag ser som semesterväder men eftersom vi har gjort prylar dagligen så har vi haft helt OK väder.
Vi har nämligen gjort störtmycket prylar. WOW!

Hur lång blogg kan man skriva utan att folk tappar intresse? Typ 10 rader! För familj och närmast sörjande? Precis så här kommande långt. Man får bläddra mellan rubriker för att få kommande semestertips helt enkelt.

Till Rättvik kan man åka från Stockholm via Leksand eller Falun. Vissa kan även svänga i fel rondell och åka via Långshyttan. Det tar en stund längre men i Långshyttan serverar de goda pizzor och gigantiska Kebab, på ett hak vid en fin bäck.


Långshyttan är säkert charmigt men ska man till Rättvik med folk som väntar en så kan man nog skita 'it.

Efter denna lunch kom vi ingenstans. Vi åkte runt, runt, runt. Vi var ju redan fel men hajade inte det ännu och då kom vi på att vi hade GPS i bilen.
*ler* Första gången i hela mitt liv jag fick åka med GPS.

GPS TILL RÄTTVIK
Japp, det funkade! Yippie! Men.. Fatta'ru hur många amerikanare, veteranbilar, skitbilar och husvagnar som vill dit med?
Ska alla dit? Ja, de skulle de visst!

Classic Car Week
Är tydligen ett årligt event som vi har craschat rakt in i.
Men Hallå! Vi ska bara till svärföräldrar i Vikarbyn, va? Släpp fram oss!! Vi vill inte cruisa!
Men oj vad mycket fina bilar vi fick sedenna vecka (och mycket skräp).
Denna var fin men vi har sett fantastiskt mycket finare.


Vikarbyn
Vi kom faktiskt fram tillslut.
Slängde mig om halsen på min underbara kärlek och man som jag längtat så mycket efter. Sen en kram här och där till svärmor och svärfar, två fantastiskt livsglada och opretantiösa människor.

Dag 1
Daniel hade blivit tvungen att skippa en golftävling just denna dag hade vi lovat golf även på annan ort. Denna dag blev det golf i Mora.
Alla, utom svärmor Monica, åkte dit och spelade typ golf samt blev uppätna. 
"Hallå!!! Myggor på Värmdö! Prata med era kusiner i Dalarna och tala om att jag inte är god.!"
De sög inte, de högg!
Från gratisbana till finbana - där åt vi medhavd matsäck på finbryggan.

Från detta till Nusnäs
Vad gör man i Nusnäs? Dalahästar! Nusnäs? Dalahästar? Nusnäs låter som nåt vid Funäsdalen men där åker man skidor.
I alla fall var vi i Nusnäs och där är det hästtillverkning på hög nivå. Dyrt är det dyrt som satan och det ska det vara. Satan sicket jobb! Inga Koreagrejeer här inte.

Råhästen!

Där täljer gubben råstycket till häst.


Så blev de, hästarna.

Kan vara rätt höga, typ:




Dag 2
Yippi, yippi!
Min lilla snutta fyller tvåtaligt, jämt till och med. Grattis Fanny, 10 år!

Denna dag åkte vi sommarrodel. Detta måste du bara prova på. Rent ut sagt skitläskikigt att bli uppsläpad baklänges men sen tar hornen och djävulen över när man ska ner.

Kolla utsikten från parkeringen nedanför banan.

Tuffa och laddade ligan!

Uppåt det går. Baklänges!


Sen ner så fort som det går!



MEEEEEER SMAK!
REVANSCH! (vem som nu vill ha eller behöver)

Sen drog vi till Vidablick!
En utsiktspost från Söderås över Rättvik, Vikarbyn och Siljan i stort.
Där klättrade vi upp i tornet.
Här vill jag nu protestera. Här gör vi vuxna alltså allt för barnen, mina barn. Jag har svindel, Leif har svindel och Roland har höjdskräck.
Tack gubbar! Det är ju ändå mina avkomlingar...




Vi vuxna satt på knä klängandes kring väggen vill jag lova.

Nu åker vi hem och firar födelsedag (tack)!

(regnar så det blir inomhus med Fannys favvotacos)

Fanny tycker inte om tårta. Ville ha sockerkaka.

Tycker man inte om grädde och stuff så gör man inte.


Sen är det bra att det klarnar och vi vuxna får gå ut och ha barnkalas. ;-)


Och så här kramiga och lyckliga kan man vara fast man varit ett par sen 1957 (sen man var 15 och 16 eller så)

Dag 3
NU skulle vi bada, i ommarland. Molnen stockade sig. Regnet hängde. Men va FAAAAAAAAAAN!!!!!????
Vid 11 blev det en lucka och vi bestämde oss för att chansa. Det var den bästa chansningen vi gjort. Dr blev inte kalasbra men det blev inte busdåligt, vilket rästen av veckan bjöd på.
Leksand sommarland.
Kul. Jättestort. Barnens eldorado. Även vuxnas har jag förstått, tills i fredags.
Ett tips:
Är du kvinna i dina bästa år ska du inte åka frittfall.
Förutom tarmsköljning, stringbikini, tampongen i halsmandlarna samt diverse kallsupar så får man... (de andra går över på fem minuter) urinvägsinfektion! (går inte över på fem minuter....)

Dag 4
Grabbarna gick stora golfbanan. Jag och Fanny åkte dit och hejade mellan 10an och 12an. Så mycket i skogen har jag inte varit sen jag letade svamp. Nu letade jag bollar!!!!

På kvällen drog vi till Dalhalla (parkering). Där händer det fan roligare saker ska du veta...






Ungjäveln drog iväg i typ 50km eller så...
(Mamman höll andan i 40, typ)

125a men på en cykel!

Fan vad vi burnade på där uppe, på Dalhalla!!
Kul var det!

Dag 5
Mamma Veronica får kissjukan!
Men kära jössönes. Detta är ju inte sant. Urinvägsinfektion! Hur kan man pinka en gång per minut utan ATT pinka? Det här står jag över fler gånger tack!!
Roland i gräslig feber. Verkar bli en kul dag.
Leif - min underbara pensionerade svärfar vill ta barnen på mer kul, men de rör sig inte ur fläcken uttan fröken piss och herr feber.
Sommarrodel igen, var valet.
Hela familjen drog dit ändå.
Jag, via toan på golfklubben.
Även Monica var med, med sin onda rygg!
Hon sa uff, jag satt på muggen och Roland svettades banan ner. Snyggt vuxengäng! Barnen jublade dock.

På kvällen kom Rolands lillebror, med familj, på middag. Barnen är 4 och 1,5. Nu är jag ännu mer säker på att det inte blir snack om massa jäkla "kärleksbarn". *ler*
Fanny var i sitt esse och Roland, med feber, och jag satt och pratade ute.

Dag 6
Hemresa

Tack Dalarna för en fantastisk vecka. Tack Leif och Monica för det samma samt denna underbara gästfrihet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0