Inte ett endaste jota!

Strålande solsken
Jättevarmt
Höstfrisk luft


Inte ett schmack att blogga eller skryta om har hänt idag. Vi har inte presterat annat än att bara vara och finnas till.
Gått har vi förvisso gjort.
1 km till postlådan, posta brev (inte gått in och fikat på Dellan), gått 1 km hem igen.
Sen var vi hemma en timme eller så och bestämde oss för att även GÅ till affären.
2.5 km dit, 2.5 km hem. Hepp det var det, det.
Traskat sammanlagt 1 mil och 2 km i helgen - alltid nåt.

Jo, vi har ju flyttat på Rolands vagn förstås, för att grävar-Pelle ska komma fram och gräva i helgen.
Denna vagn TROR Roland att han ska plocka isär i delar, avrosta, hammarlacka, olja, mm så att det kan bli ett fint inslag i trädgården med blommor i. Jag säger:
"Lycka till Roland! Jag kan tänka mig den som ett fint inslag i trädgården med blommor i MED rost och oHammarlackad."




Barnen har varit ytterst frånvarande under dagen men dök upp strax före det att vi gick till affären, sen efter det försvann det fortare än kvickast (tjejerna alltså) när jag kom hem och såg att de YTTERLIGARE en gång hade gett sig på mitt smink, trots FÖRBUD!
Smink, filtar, kuddar, puder, ögonskugga, en stol - allt i en salig röra i ett kaotiskt badrum.
VARFÖR????? Varför gör de så här? Det är inte första gången, samma två tjejer, har fått sig en rejäl avhyvling vid exakt likadana händelser bakåt i tiden.
En sak är säkert att om jag blivit avhyvlad av någon annans mamma, när jag var i den åldern, så skulle jag i alla fall inte våga göra om samma sak igen hemma hos den kompisen. Jag har köpt svindyrt, riktigt, smink till Fanny som de kan leka bäst tusan de vill med. Ett helt set med precis samma saker som de stjäl av mig stup i kvarten. Eftersom jag har så känslig och torr hud som inte tål vad som helst så har jag saker i mitt badrumsskåp som skulle göra dem veckopengslösa i ett halvår eller så.

En fd kollega berättade saker för mig som fick mig att hicka. När hennes grabbar var i den åldern så att de hade tjejer sovandes över, oavsett om det var deras egna tjejer eller ett kompisgäng efter fest, så upptäckte hon att hennes badrumssaker definitivt var använda efter morgonbestyren. Rollon, parfym, smink, borste, hårspray, etc. Hon var så jäkla sur för detta, med all rätt. Inte heller var det något som grabbarna direkt vill ta upp med tjejerna heller. Hur skulle det låta:
"Badrummet är där, men du, använd inte mammas saker!"
Det kan man ju inte säga. Det borde inte behöva sägas, för så gör man bara inte!!!!
Att dessutom ha haft en vilt främmande person letandes i ens skåp och necessärer utan att ha fått löfte om eller blivit uppmanad till det är ju rent ut sagt kränkande. Amanda kände sig skitig, ville knappt inte använda sina prylar. Hon visste ju heller aldrig vem som varit och grävt i och "stulit" hennes personliga tillhörigheter.

Nu blir det så framöver att om de där två damerna gör om det, om de rör och använder mina saker och mitt smink så får de inte träffas mer alls (och utan att gå in på för många detaljer, slutsatsen får du dra själv, så hoppas jag nästan att det händer igen, fort). De där barnen (3 syskon) lockar fram precis alla dåliga sidor som finns hos mina barn.
Just nu så gastar min son på baksidan med i ett rätt kaxig röstläge, lite djupare röst i någon form av "förortssnacksstuk" (förlåt men jag vet inte annars hur jag ska förklara stilen) och svär! Vart tredje ord är av svordomskaraktär. Jag "ajabajar", han säger "oj, förlåt" och så fortsätter det. Behöver jag tillägga att han inte är ensam...

Så, nu sätter Roland på grillen.
Svampstuvningsfylld och baconinlindad helgrillad fläskfilé med grillade färska majskolvar och kokt potatis. Det är vad som serveras idag. Om det inte passar så står krämen i kylen. :-D



Men hallå... Grillmaster, vart tog du vägen??? Rädda maten, den som kan!!


Grillmastern satt inne och tittade på friidrott och mailade massa jobb. Detta medan maten brinner upp!! Men hallå!! Att jag sen prioriterade att ta kort kan bara ses som en uppoffring för konsten och min trogna läsare (eller två *blink*).

I morgon får vi våra första kassar från Lina.
(Linas matkasse, www.linasmatkasse.se, heter det och jag har rabattkod 4446  så att du kan prova på billigare, om du är intresserad).
Hela veckans meny och inhandling avklarad i ett kick utan att ens passera affären. Mat för 5 dagar och 4 personer direkt hem till dörren för samma slant som jag betalar i inträde i affären, typ varje dag.
Det är bra jobbat, tycker jag. Ska bli urspännande!!

Kolla mina persikor! De har fått färg nu. De är hårdare än flinta men färgade i alla fall. Det går framåt. Lite mer sol och värme bara så...




Ha en bra kväll!

//Vera


post scriptum (eller bildum)

Roland påstod, med glimten i ögat, att jag bara sorterade bort knasfula bilder på mig men att de stackarna fick stå ut med att vara till allmänt åtlöje! Så!! Igår kväll, trött, halvskitig och med munsår! Nu så har jag bjudit på det med! *ler*
(Jag är väl egentligen helt enkelt skiträdd för att han ska ta en bild i smyg och lägga ut ,så det var bäst att jag hann först!! Håll till godo.)

Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Fan vad coolt alltså med dina persikor! De borde bli de godaste du ätit någonsin! Du vet, "egen skörd smakar..."

2009-08-23 @ 22:33:57
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Vera

Mums...

2009-08-24 @ 08:58:53
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Anneli

hmmm, kan man ana vilka dessa tre syskon är månntro...tror vi duskuterat dem tidigare?

2009-08-24 @ 10:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0