Kräftis på Golden - årets skiva!

Hej och hallå!

I måndags gick årets största, bästa, mest traditionella, mest omtalade, ja helt enkelt värdens bästa offentliga kräftskiva av stapeln på Golden mitt i Stockholm. Med offentlig menar jag inte att det är någon form av drop-in.
För tolfte året i rad var det hattparad av guds nåde i kräftans tecken (vilket är jäkligt märkligt när det egentligen är mitt i lejonets).

Jag tänker inte skriva så mycket om den utan levererar bilder, av diverse kvalité. Många "bakifrån" och då fattar du var jag satt. Ni får alltså se den från min vinkel. Bra va?! :-D


Richard Herrey fick den stora äran att bli plåtad med min Roland och med min hatt.
Grattis Richard!


Aringsjö och Rozita i sina hattkreationer.
Ingen av dem kunde dock röra sig ledigt och obehindrat, kan jag tillägga.


Undertecknad är laddad för kvällen. Party, party!!!


Eva och Benny hade reunion med Pling och Lasse. Sist de träffades, 5 dagar i Spanien, så var det ungefärlikasamma, med glas i handen.


Söta, glada och alltid så fotogeniska Marina minglade på.


Pappa Hasse med glaset höjt i en skål för att hälsa välkommen.


Vårt bordssällskap vid bord 33:1 (skriver jag för jag har inte den blekast aning om vad de heter).


Fler vi samma bord.


...och fler...
(Monica och Christer lyckades jag snappa upp).



...och allas Lelle Printer.


Åsså VI, förstås!
(det syns inte men jag håller en serpentin i luften och hoppas att den har samma effekt som mistlar)

Där har ni bordssällskapet detta år, vilket vi är grymt tacksamma för . Vi hade nämligen inget bord alls när vi kom.
(Det är andra gången det händer mig och om jag nu inte vore så vaaaaansinnigt godtrogen skulle jag kunna tro att detta är en pik som sats i system!)

Väl där med alla herrar och damer, ja du såg ju bilderna så börjar vi VRÄÄÄÄKA i oss kräftor och satan i gatan vad gott det var.
Roland hivade över sin huvuden till mig hela tiden (skam för er som inte äter allt) så jag hann knappt få en hel kräfta alls, till en början. ;-)

"Äter du bara huvuden?" frågar Monica mitt emot.
"Nej, men jag hinner ju inte få nån hel för jag får ju bara huvuden, men är det nån som ser en god stjärt så vill jag gärna smaka!"
Roland böjer sig lite mot mig och säger:
"Ja, det var ju en kommentar i sig vid detta bord just nu!"

?????????
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*ASG*
("OOPS, I did it agian.." Jag hajar känslan Britney!!)

Under kvällen och under inmundigandet av, vad jag tippar på säkert 2.5 kg, kräftor fick vi uppträndande, skratt, överraskningar, nubbevisor, kåserier, jag gud vet vad mer... Jätteskojsigt!


Värdparet är också kräfttokiga och eftersom jag brås på dem så fick väl jag i mig en sån skål själv, minst!

En hemlig kräftstipendiat korades med i sin kräftkostym. Du får gissa själv.


Caroline af Ugglas-tolkning i ny tappning och text av Lelle Printer & Co.
Jäklar i min låda så kul.




Nytolkning och ny text av PH:s upphångling av stativet.


Ett kort (och vad jag tror ett lite halvlulligt inhopp av Britt-Marie från Grums (den underbara Ann-Sofie) som glömt klänning, kjol, byxor, (röda tråden) och allt men levererade ett bart arsele med 77 kilo inkontinens efter 2 barn på tre år!
Du e för go!! Fortsätt bjud på dig själv!!

Sen till årets kräfta och ni får gissa själva från bakifrånbild ett och framåt...







(gick det bra?)
Grattis Shirley, det är du väl värd!!

Körkillen din gick inte heller av för hackor - förra årets stipendiat.

ANDREAS!!!

Så var det bara hattävlingen kvar.
Här har ni dem.
Ettan missade jag men tvåa blev Hans Wigerman och trea Rozita Auer. Ettan är damen i silverglitter.


Tack för i år Golden!! Lika bra och underbart samt skitgott som alltid! Ses igen (om jag struntar i piken...)!

Kram och Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0