Kschne, kschne, kschne...

Så låter det på baksidan. Roland gör klart MIN  (jo, ja vår då) altan. Kschne:t är sågandet! Kjolen är snart helt på. Yippie!!
Kanske inte riktigt hans grej för han vill nog helst att kjolen är AV.
Jag säger MIN altan, för det är mitt hus och jag betalar för allt som sker. Sen att allt som sker så småningom kommer ju självklart oss båda och mina barn tillgodo.

Barnen är med pappan deras i två sommarveckor. Igår åkte de till Värmland, till släktingarna! Tjoho!! Första och enda utflykten eller resan han har gjort med barnen någonsin.
Vi hade våra dubier och tänkte, "hur lång tid tar det innan barnen är hemma igen?", men nu är det ju lovande.
Hmmm... Pratade med dem idag och de längtar hem!
Idag var de 26gr varmt där de är. De skulle åka och bada men det var för mycket mygg så de åkte hem och tittade på BOND i ställtet. Ja, ja...

Barnens pappa och jag har väl inte riktigt samma värderingar och åsikter om saker och ting.

Bland annat fick han mig att sätta i vrångstrupen häromdagen.
Dottern fyllde 10 år för 10 dagar sen men pappa har inte köpt en present (ringde hon tårögd och sa).
Jag ringde upp för att bråka och gnälla (det är mitt jobb. Jag är tjej och mamma samt ex).

Han slängde på luren för att ringa upp dagen efter och be om ursäkt för att han faktiskt inte kunde prata just då, p.g.a öron. Han frågade sen vad en ponny kostar och var man köper dem.
En PONNY???!! En levande ponny? Som i ett djur??!!
Fint. En ponny. En som kostar en slant i inköp men sen kostar en jävla massa tid och pengar i drift. Dumpas på vem? (om jag får fråga).
Jaja, det har var en chockartad diskussion som slutade i att ett Nintendo DS kan ju sitta lika bra, eller??
En ponny på tomten eller ett spel i fickan?
Ja herregud, vilken tur att jag ringde och gnällde för annars hade han sagt det till henne. "När du kommer hem ska mamma hjälpa dig att hitta en ponny som jag betalar!"

Satan i gatan vad detta hade kunnat bli jobbigt, men avstyrt! (tack gode gud)

OK!
Roland skruvar fortfarande , men vi har haft lite mys innan eller snarare medans.
Klockan 17:00 ville han ha en GT. Det fick han.
Roland som brukar tråka mig för att mitt vin dunstar fortare än hans hade tydligen ett hål i glaset.

Svampen Björks glas kontra "den modesta" Wallmans..

Sen, det här är allt annat än kul, så lovade jag honom en hämdbild för "tappa-ölen-isjönbilden" so here comes:


SÅ!! KVITT!!!!!!

Nu är det snart mat. Fattar inte för mitt liv hur jag kan gå upp och bara bli fetare och fetare med sån här mat eller tillbehör, vilket vi alltid har.

Avslutningsvis:
Jag tror att jag har blivit hormonellt, klimakterie sjuk (eller fått svininfluensan).
Vi hittade inget gott imorgon-till-frukost-bra-länge-bröd i  affären idag. Vi, "VI", kom på att man kan baka. Så det ska jag tydligen göra ikväll. Fatta 'ru att jag inte ens protesterade utan även föreslog det!!!!!
VI BOR 900 METER FRÅN EN AV SVERIGES MEST BERÖMDA BAGERIER SOM ÖPPNAR KL. 06:00!!

Klimakterie eller sånt, kan inte förklara det annorlunda!

CUL8R
//Vera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0