På det stora hela en fantastisk dag!

Det är ju helt sjukt fantastiskt. Jag är ledig OCH det är fint väder. Borde nästan slå till och köpa en lott!!!

Jag och gubbtjyven har haft en helt underbar dag idag. Inte för att vi har gjort nåt speciellt utan för att vi inte gjort ett dyft och bara har umgåtts.
Nu är det ju så att vi är rätt bra på att umgås med varandra, så det är inget ovanligt alls, men vi gillar att vara med varandra. Vi gillar typ varandra. Inte bara som ett par (så som om det vore "bara") men även som sällskap.

Vi är förnärvarande utan barn, för de är i Värmland.
Därför har denna fantastiska dag sett ut som följer:
Sova till 9.
Ligga kvar i sängen till 10:30 och prata och sånt.
Frukost med nybakat bröd mellan 11-13. Mera prat, planerande och sånt.
Plantera blommor (jag), skruva in resten av skruvarna på altanen (han) mellan 13-14.
Sola (jag), jobba (han) mellan 14-15.
Handla 15-15:30.
Sitta under parasollet och dricka en busgod och iskall cider samt prata och planera och sånt mellan 15:30-16:30.
Förbereda maten (jag), övervaka (han) mellan 16:30-17:30.
17:45 sätta på grillen och starta bloggsession (jag), plocka verktyg, brädor och annat tjafs (han).
Ca 18:35 grilla.
Ca 18:45-20:00 äta, dricka vin, prata och planera och sånt.
20:00 kanske nåt bra på TV?
Senare=sänggång!
Vaknar på söndag och får säkert ytterligare en lugn, fin och fantastisk dag.

Nu låter det som att vi inte gör annat än att planera och att vi planerat resten av våra liv. Riktigt så är det inte, men nästan. Planera innebär även att bolla idéer som lyckligtvis inte alla ska launchas. Vi är nämligen helt fantastiska på att komma på grejer som ska göras, som vi inte hinner göra för vi tar det ju lugnt ju och som får min bankbok att blinka "tilt". Men att spåna är ju mer än halva nöjet.
Idag "har vi byggt" en balkong på baksidan. Vi har byggt en helt ny balkong och bytt ett fönster mot en altandörr. Där kan man sitta i kvällssolen och ta en drink och se ut över Fårholmen och Kallviken. Visst är vi duktiga? Detta till den ringa kostnaden, vad vi uppskattar, av 30.000:- efter ROT-avdraget. Vad snickar-Johan säger kommer säkert vara ett helt annat belopp, men tanken är god.
Detta uppskattar vi är en kvalitetvärdeökning av huset vid försäljning. Toppen! Fy fan vad vi är smarta och vad duktiga vi är som suttit på häckarna under parasollet och bara "tjänat pengar" så där. SÅ ska pengar tjänas!
Jag tror helt enkelt att vi är födda till att bli konsulter. Att komma med fantastiskt bra idéer om det mesta som folk får betala för, sen får de betala någon annan för att de ska utföras för det gör ju inte vi och skulle det inte fungera så är vi utan ansvar alls (UPA). Precis lite som de ekonomiska rådgivarna på banker och liknande jobbar.
"Det var en fantastisk idé, det funkade inte, oooops, inte mitt fel att världsläget ändrades, här är räkningen!"

(fy faaaan vad det ryker om briketterna, blääääääää)

Ja, det var vår dag det och den kommande fortsättningen av den. M.a.o helt enkelt uuuuuuuuuuunderbar.
Tack för en ljuvlig dag vädergudarna och gubbe!


PS. Jag har lovat att skriva något snällt om Gabbe (Gabor). Gabor är en hyvens prick och en snäll och ödmjuk kille som jag känt i evigheter. Hoppas middagen vart god, Gabor. Ha en fortsatt bra kväll med familjen! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0