Skolstart, tisdagen den 18 augusti...

...och mina barn har blivit skitstora.
Daniel börjar sexan och Fanny fyran. Oh, shit!

Vad jag gnällt om långa hår och borstande, tofsar, klippning mm men nu är det tydligen annorlunda.

"Mamma jag vill ha tofs!"

"Mamma jag cyklar men när var det vi skulle till frissan?"

Men hallå????!!

Ja, ja.
Så här såg dotra ut när hon åkte OCH när hon kom hem, vilket är första gången i världshistorien.




Toppen bruden! Det är toppenbruden!

Själv hostar och snörvlar jag på. Hostan har dock blivit värre och det är ett helsike att hålla tätt vid attackerna.
Du kille som nu fnyser och tänker "fan knipövningar kärring, geijsakulor och sånt" kan omeddelbart hålla snattran innanför skallbenet (men det är bara till dig alltså).
OK. Medelålders tant med två barn, men...
Försök oansträngt hosta med fullt tryck 10 gånger på raken. Klart som satan att man fort så in i helskotta slänger benen i kors när man bara känner attacken på G!
Inte får man sova heller, inte heller kvinna, för jag sitter ju upp och sover den kvarten det blir, sen hostats det resten.

Igår innan Fanny gick ock la sig, mitt i en hostattack, sa hon: "Ja, mamma. Snart är du nog död. Inte för att jag vill det alltså men jag måste ju förbereda mig!".

Där kom droppen. "Doktorn! Jag ringer i morgon," sa jag högt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0