Slut som "artist"...

Jag alltså - slut som "artist"! Inte för att jag är eler har varit nån men man säger ju så. Jag är helt slut och färdig. Jag fattar inte vad det är men länge har det varit nu och jag tycker inte jag blir bättre, snarare sämre. Nu är det så illa så att jag knappt tar mig till jobbet utan att "tuppa av" vid ratten flera gånger på vägen.
Jag får rulla ner rutorna, dra upp glasögonen och blinka, blinka, blinka.
Jag går omkring i någonslags obehaglig, bomullsbeklädd glasbubbla och bara är helt "väck". Ibland hugger det till baktill nedanför skulderbladet  Jag orkar inte ha det så här längre. Jag blir ju förutom ovanstånde, både rädd och rolig, men läkaren sa ju att det inte var någon infektion i alla fall, så vi kan utesluta grisfebern.
Min feber, jag känner mig så och får kallsvettsflashar i pannan, låg på den svindlande höjden av 36.2 gr. Inte mycket att skryta med precis.

Idag har KY Musikevenarrangörs linjen från Nypan haft LG-möte på vårt HK.
Just nu är det en jäkla rullians där eftersom hela Ladies Nightgänget repar och står i. Idag hade de någon filminspelnng för AV-skärmarna som visa under föreställningen.

Dett innebar att jag, i mitt ovanstånde tillstånd, satt och blinkade, nickade, nöp mig, hörde knappt nåt och det jag hörde fattade jag inte. Allt detta trevliga och alerta beteende medan en LG kollega mittemot pratade viktiga saker. Utanför glasdörren framför honom stegade en fullkomligt hiskelig "städtant" eller liknande förbi och jag vaknade faktiskt till för en sekund. DÅ upptäckte jag att det var en sminkad och utspökad Tornving! Jag skrattade till.
De övriga, som inte sett samma sak, skrattade till lite de med för att visa att de fattat "skämtet" eller nåt som kollegan måste ha sagt. Detta gjorde det hela ännu löjligare.
Fem minuter senare knallade han förbi igen och gjorde nån min, vimlade med ögonen och sen vinkade han. Jag skrattade till lite högre för nu måste alla ha sett det, men nej då. Det verkade inte så men denna gång var det ingen som kunde misstolka nåt till ett skämt och en del såg lite förundrade ut när de tittade på mig.

Det verkar illa nu. Jag kanske t.o.m ser syner.
Imorgon tar jag med mig kameran, det är ett som är säkert. Måste ju få bevis för att jag inte blivit helt galen i alla fall.

Nu måste jag krypa till kojs för att se om det eventuellt kan bli någon förbättring till morgondagen, men jag betvivlar det starkt.

Håll tummen för några roliga bilder på grabbarna i morgon. PAPARAZZI WALLMAN!! Hehehe... (sen kan ni se om jag behöver spärras in.)


Godernatter!


Fint väder idag med men lite molningare.
Varm men höst friskt.
Nya klänningen på mig.


Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Hahaha! "städ-Tornving" var såååå läcker! Hade jag inte varit intresserad av killar så hade den gobiten legat risigt till! Hehehe. Krya på dig gumsan och så hoppas jag att vi ses imorgon! Kraaam

2009-08-25 @ 22:20:47
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0