Snåljåpen

Snål???
Jag har aldrig i helvete uppfattat min gubbe som snål - tills idag (eller ikväll).
Han är med och betalar för mina, inte hans, barns mat utan at knussla men idag tror jag att det slog till. SNÅLJÅPEN - alltså!
"Men vi skulle ju grilla så lite. Jag menar att...,lite grill är väl lite kol, eller?"
Ja,ja ja snutt. Du menar att men värmen måste ju ändå alstras oavsett om vi är två eller fyra. Haja?!

I alla fall, nu när du ser de närmsta kommande matbilderna tror jag att du tänker:
Ahhhh, barnkalas. Typiskt val av barn till middag (du kan även tänka: Jaså, Vera och Rolle är barnfria ett par dagar och passar på...).


Pripps Blå? Ja, det står ju det men för att vara det är det blaskigt öl må jag säga.
(men ack så smaskigt ändå)


Här har vi nu snåljåpen. Testa grilla på den högen du?


Jo det här kan ju ta tid. Fram med krysset (som vi sabbar direkt. Sorry svärmor!)


Nu kom han på det! Vi tar trådhyllan vi sågade bort och lägger ner på kolen/briketterna.
Ja, den ruktiga grillens galler var lite långt ifrån värmen för 4 briketter, TYP!
Det funkade faktiskt, å gott vart det. Ett lyckoskott, raring!


Så här blev det i alla fall. Typisk barnkalasmat va? Kan det vara så att vi är barnfria och bea:n får stå kvar i kylen?

Ja, så här har vi det en tisdag. Bara en, vanlig, jävla tisdag, (fast vi jobbar) och barnen är hos sitt faderskap (läs donatorn).

(fy fan vad elak jag är, men jag hade precis ett samtal med dotran som styrker detta)

Kram på dig
//Hörs igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0