För stort i för litet...

Lika duktig jag är på att köpa gigantiskt stora plånböcker, lika duktig är jag på att köpa pyttesmå väskor. Den ekvationen går inte riktigt ihop.
Nu fattar jag självklart inte riktigt det vid själva köpetillfället där jag tycker att alla väskor är helt otroligt stora och varför skulle jag vilja ha en sån stor handväska?
Länge, länge, länge har jag retat mig på min nuvarande handväska och den omöjligheten den har att svälja mer än bara min plånbok och knappt den. Lika gäller förra väskan, sommarväskan, den bruna väskan, osv.


Hajar du svårigheten i detta och att eventuellt få plats med något mer?

Jag har lite så där impulsivt ibland tittat på andra väskor bara för att upptäcka att jag står med en liten i handen igen, därför har jag inte gjort något åt saken.
Men idag fick jag helt enkelt nog. Efter att ha plockat ut och i ett tiotal gånger för att få tag på si eller få tag på så eller att få ner plånboken igen så bestämde jag mig att nu blir det en ny, vare sig du (jag alltså) vill shoppa eller inte.
Skulle ju ändå till Forum och köpa ytterligare en present till min ena brorsdotter, som vi ska träffa i morgon på kräftskiva hos mina föräldrar. Stadium för hennes present och Åhléns för min.
Jag gav mig själv vissa instruktioner och restriktioner.
Jag lyckades faktiskt!
Kolla, kolla, kolla!!!!! :-D


Plånboken bara försvann!


Nu har jag allt i den, allt som bara fick plats i två av mina tidigare väskor kan man säga och det är eoner av plats kvar och ändå är den en av de "små" på stället.


Storasyster och lillebror!

Fattar inte vad alla mina medsystrar har i sina helt otroligt stora handväskor vardagsvis. En sak jag har i alla fall är en nyttighetspryl big time. Hur kunde vi "leva" utan denna lilla fiffighet innan. Den har revolutionerat mitt "utegångsliv". Mitt frekventa och ständigt återkommande partajande, minglande, restaurang springande och och premiärfestande. Detta sker regelbundet, säkert 6 gånger om året eller så!
Herre guuuud so boring! Så här ser det pinsamt lite ut men när man lever mitt liv i min kropp är det snudd på ett gränsfall till för ofta. Me - a coocooner!
Sen lägger jag till lite middagar och ett fantastiskt antal middagar utomlands och så låter det inte så boooooring längre.

Så ja, nu spårade jag tillräckligt så nu åter till ordningen. Min SUPER viktiga nyttighetspryl!
Hepp!


Hur i höga helskotta har jag, vi kvinnor, kunnat leva utan denna innovation i evigheter?


Väskan eller jackan eller båda!

Vet inte om man kan köpa den eller vart man kan köpa den men jag känner mig enormt förärad att ha fått en. Denna lilla pryl har tilldelats våra storkunder och avtalskunder vid besök. Bara den borde vara en anledning att bli en sådan kund.

Väl mött och tack för en allmänt bra dag med mindre hosta tack vare cocilanan, lite lullig, lie seg, lite illamående, lite fnissig men utan hosta som får kollegor att fundera på hjärt- och lungräddning.

CUL8R.

//Vera 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallååååå, en sådan där Hooked on Wallman borde ju nästan jag ha och dela ut till lämpliga kandidater...... Hi Hi... såg i och för sig inte vad det var.

2009-08-23 @ 21:59:22
Postat av: Vera

Det är en sån där fiffig liten krok att hänga på bordet som man kan hänga jacka och väska på så man slipper krypa under bordet och samla ihop alla sina tillhörigheter efter att ha fått sin väska runtsparkad där under hela långa kvällen. Chict va?

2009-08-24 @ 09:01:09
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0