Yeaha!!!

I'm back och uppkopplad igen.

Inte nog med det.
Jag tror inte heller att jag är döfärdig längre. Inte ännu i alla fall. Liemannen får allt vänta ett tag till. Den där satans hostan är förvisso kvar men resten är borta. Alla yrslingar, illamåenden, trötthet, ofokuseringar med blicken, svimningskänsla, feberkänsla, klåda, kallsvett, you name it. It's all gone!!
Nu är det ju inte så att det bara försvann hux flux utan att Dr Vera var tvungen att ställa en självdiagnos.
Jag led av (håll i dig nu) den fruktansvärda åkomman......
BIVERKNING!!!!!!
Snacka farligt alltså!!! Biverkning!!! Ja, jag menar då alltså inte att jag hade men efter bistick som du säkert trodde just nu, eller hur? Nä, det är den andra sortens biverkning, den som tydligen brukar redogöras för på någon slags packsedel, eller vad det kallar det för.
Om du nu är en person som fungerar precis som jag och har trial 'n error som devis kan jag berätta att packsedel är någon form av bruksanvisning som tydligen följer med mediciner.
Jag som trodde det var utfyllnad så att det inte ska skrammla så mycket alternativt reklam för medicinföretaget. Ja ja, man lär så länge man lever.

Det är nämligen så att jag har en liten, liten släng av astma som förvärras av förkylning så klart. Jag har en inhalator för det som ska användas vid behov. Med den här hostan ansåg jag att behov fanns, men du ska ju inte tro att jag hittade den då. Oh no! Som vanligt är allt borta när man som mest behöver det.
Men... Ha!! Roland har astma så det är väl bara att använda hans. Hur svårt kan det vara? Min är blå och hans är röd, so what?!!
INGEN bar idé tydligen...
Det är alltså det jag har sprungit omkring och mått skit av och skrivit testamente för. En jäkla astmagrej för att orka med hostan. Bland biverkningarna listade kan även hittas: HOSTA!!!!!!! Har du hört nåt så j-la dumt?!
Rolands astmapryl kan han numer få ha för sig själv faktiskt. Han är nog inte så ledsen för det i och för sig men även han blev förvånad faktiskt, vilket visar på att även han är av trial 'n error-karraktär. Det verkar inte som om han heller läser bruksanvisningar och det tackar jag för. *ler*

Nu är "Linas-bestämma-maten-vecka" slut och vi avslutade veckan med en fullständig katastrofmiddag. Något som hade kunnat vara hur gott som helst slutade med i princip ingen middag alls med hunger som dövades med resten av vinet i stället. Inte heller det en jättebra idé kände jag i morse!

Det skulle ha varit en fantastisk avokadosoppa men eftersom jag inte tänkte längre än näsan räcker hade jag ju lagt de omogna avokadosarna i kylen vilket inte riktigt hjälper dem att mogna. Det var stenhårda och blev bara till hackade bitar i mixern i stället för till mos.
Detta innebar en middag bestående av vitlöksbuljong med hackade, flytande, stenhårda och smaklösa bitar avokado i. Mumsfillibabba!!
Till detta en film jag verkligen sett fram mot att se, Män som hatar kvinnor, som även den var en stor besvikelse. Snacka om att skala av innehållet i en bok och koka ner den till en soppa som ska rymmas inom ca 80 minuters film. Denna första i triologin, den som ska få oss att komma in i de kommande var massakerad. Ett namnintensivt och rutinerat skådespelarfält kunde inte rädda den. Jag anklagar inte dem alls utan manusförfattaren och regissören. FY, FY, FY på er!!!
Gör som andra länder - gör en 2-3 timmars för tusan! Jobbigt på bio kanske men hemma kan man pausa.
 
Jag sitter ute nu, efter att redan ha förberett maten också ute, och skriver medan gubben sitter inne och tittar på Finnkampen och jobbar.
Eftersom vi inte ätit något "rött kött" under veckan så bestämde vi oss för tournedos. Det blir det inte se!
Två bitar tournedos för 259:-. Fet glöm!! Då hade vi ju kunnat gå på krogen istället (vilket jag just nu kom på att vi hade bestämt att göra för att ta en öl men har glömt bort. Fy vad vi är tråkiga. Haha!)
Vi köpte i alla fall nötytterfilé istället som landade på hela 129:- för 6 personer. Lite skillnad och den är grymt bra. Jag kan klart rekommendera den (ja, vi har testat den förut). Så ser du denna förpackning i kyldisken så köp den, du blir inte besviken! Finns även som "fläskytterfilé" som vi också brukar köpa och slippa "rensa" bort hela skiten som i vanliga fall.



Så här lite rensade jag bort och det var faktisk överkurs egentligen.



Så ikväll blir det pepperstek med grönpepparsås och kokt potatis och SKRÄN!!

Vår nyinflyttade granne ska tydligen ha fest - IGEN (hur fan orkar de?). Så mycket folk där hela jäkla tiden.

De har byggt ett gigantiskt hus mitt över gatan från oss. 360 kvm för 2 pers!
Det är byggt i sten med stengolv och träbeklädd stenaltan mot en utsprängd bergsvägg! Deras kök och vardagsrum är i en enhet, på si så där 110 kvm och typ 2.70 i takhöjd, med helt öppningsbar glasdörrsvägg ut mot altanen.
Detta innebär att vi hör allt de säger och gör, fast det har de ingen aning om. Ljudet transporteras ut och runt och förstärks på vägen ner till oss.
Så, om vi nu ändå ska vara på fest, utan att fysiskt vara där, kan vi ju bara hoppa på. Därav min försvinnande goda GT bredvid mig nu! *slurp*

Så! Nu ska jag sluta knappa för idag. Grillen måste laddas och sen ska vi få middag idag så att det inte blir som igår.
I morgon ska du få bilder på vår fantastiska garderobsdörrslösningskontruktion!! Fan vad stolt jag är att en idé faktiskt överträffade förväntningen!

Nä, nu ska jag fylla på GT:n och sparka igång kärleken.

Ha en fantastiskt bra lördagskväll.


//Med värme från en icke döende Vera



Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Men Vera! Du är den första som jag hört och som INTE gillar filmen! Det var nog en biverkning av icke-avokado-soppan! Hihihi:

2009-08-30 @ 00:00:28
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0