Jul, jul, strålande jul....

Nu har vi firat jul med snö, dragit till Spanien och snart firar vi nyår.

Snö? Snö på julen har vi väl inte sett på en 10 år eller så. Fantastiskt! Jul ska vara kylig och snöig även om jag inte gillar vinter. Det blir ingen riktig julkänsla annars.

Vi hade den så kallade stora julen i år med alla kusiner och kusinbarn. Med andra ord en herrans massa folk.

Här kommer flyttlasset


Daniel i mitt gamla flickrum där vi ska campa alla fyra


De äldsta kusinbarnen har klivit upp från barnbordet till vuxen dito och är även med och dricker glögg i källaren. Fan vad fort det går.

Emil och Erik. Längst ner i bild blundar Crille.


Erik, Emil, Tomas, Roland och pappa.


Crille, Erik, Niklas, Tomas, Emil, Åse och (tydligen) jag.


Anneli och Åse i baren. Känns hemmatamt där eller?


Pappa, brorsan, Niklas och mamma (men ingen syns mer än pappa).


Emil, Filippa och Erik. Delar av mina barns sysslingar.


Ut över viken

Kalle Anka klockan 15 (vad annars...)

Daniel, Anneli, Vendela, pappa, Michelle, Erik, Emil, Filippa, Emmy och Fanny.



Roland och jag passade på att ta en prommis under Kalle




Vendela, Vanessa, Emma och Anneli had haft godispysselkväll. Här är några av Vendela och Vanessas skapelser.



Emma


Emil och kusinen Filippa


Ante, Ella, Michelle och Emmy


Ella är riktigt svårfångad


Emmy och Michelle

WOW!!! Nu kommer tomten!!


VA???? Eskorterad eller gripen?

Crille jobbade på självaste dopparedan och passade på att titta förbi på middag och mötte tomten i dörren på vägen ut på nästa skurkuppdrag.



Fanny är som vanligt tomtens nissa och läser på paketen


Åse, jag, Daniel, Tomas och faster Maggan


NU fick vi Ella på bild


Emil (så stilig så)


Ja, herregud... Vad vill jag nu då?

Jaha ja!!! Nu fick vi bildbevis på när ungjäklarna står med fingrarna i syltburken.

Erik


Erik och hans föräldrar Åse och Tomas


Skål Ante


Fanny


Vendela


På juldan tog Roland och jag en redig långprommis på hela 2,5 timmar. Det var så jäkla länge sen han var på Skägga (utom att hälsa på mina föräldrar) så vi passade på. Vi gick förbi hans gamla barndomshem, Avesjö, först men självklart glömde vi ta foton.


Inte Avesjö men ett vansinnigt fult litet hus i Skärmaräng




Mamma


Fanny

Ja då var den 2-dagars julen över för i år och Roland och jag tar och drar ner till Spanien, där vi är nu faktiskt...
Bilder kommer självfallet härifrån med men nu måste jag sparka på gubben så vi kan dra ner till kakelaffären för det är där vi ska vara resten av dagen.










Kommentarer
Postat av: Marie

Fina bilder, håller med om att det äntligen är en vit jul! Vi har oxå haft en härlig helg!

Gott Nytt År till Dig och familjen!

Många kramar från din FB-kompis

Marie Olander

2009-12-28 @ 15:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0