Lagomligheten

Yippi, yippi, yippi!

För att få "slippa" överjulpynta i år (pallar inte) så lovade jag Fanny en julgran i stället. Jag ångrade det redan i samma minut som jag sa det.
Ny ljusslinga behövdes, fler kulor med, det är barrigt som tusan om man inte köper en kungsgran men då är de dyrare än vad jag tycker är kul att lägga på en gran. En gran som dessutom bara ska stå i vägen i över en månad.
Men lovat är lovat...

När jag och Roland tog en prommis till affären idag så passade vi på att köpa VÅR gran med. Vår alldeles, alldeles lagoma gran och Roland bar hem den på axeln med. Middagen och vinet i ryggan och granen på axeln. Jag bar 2 (!!!!!) nya ljusslingor med mig samt en ny toppstjärna. De tre sakerna tillsammans kostade lika mycket som granen.

Fanny tjurade som satan de första 10 minutrarna, skrek och kallade oss ett och annat de nästkommande 10 och sen 20 minuter tillbaka håller hon på att överklä granen till oigenkännbarlighet. Slagsida har den fått med. Måste byta plats på kulkartongen ser jag.

Vassego'! Vår laglomlighet till gran i år, nästa år hoppas jag på en klädd palm eller så (och ett leende).






















Kommentarer
Postat av: Ylva

Ha, ha. Sitter och läser lite på din blogg - underhållande läsning:-). Skrattade gott åt detta, jag blev själv nämligen minst sagt sur för att vår gran var för liten så jag förstår Fanny (vår är dock minst dubbelt så stor). Min dotter som tyckte jag var larvig som klagade på vår gran tyckte dock synd om Fanny - "detta är ju sorgligt" sa hon.

2010-01-04 @ 18:13:56
Postat av: Vera

Äsch. Det går ingen nöd på den bortskämda gullungen.

Det visade sig sen att en av hennes kompisar tyckte att vi hade en sån söt gran och övertalade sina föräldrar till en likadan men vår var absolut finast och rundast. Sen var hon m.a.o mäkta stolt över vår fina och SÖTA gran. Hur många kan säga att man har en SÖT gran?

2010-01-05 @ 09:31:53
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0