Chocktillstånd!

Jag är i chock.
Varför har ni alla människor som skulle lära mig allt, inte sagt nåt?
Mamma, pappa, Eva S, mormor, morfar och alla ni andra.

Man fyller alltså inte bara år? En dag för fest eller middag, med presenter (presenkort till diverse butiker). Man blir alltså dessutom ÄLDRE???
Jag har inte fattat det förrän nu. 43 år????!!!! I 43 år har jag bara trott att man firar födelsedag för skojs skull. Suck!!

Har nu klivit upp på en spinningcykel. Jag gjorde det ett gäng gånger för si så där en 7, 8 år sen med. Det var tufft, men kul.
Jag höll koll på alla och presade mig själv för att slå dem. Sen satte de upp speglar och jag upptäckte att jag inte alls höll samma tempo som de andra 20-åringarna.
Det vartslutet för min spinningkarriär. Punkt, slut!
Nu har jag börjat igen.

Inte en chans att jag hinner i kapp 20 åringarna, men jag SKITER i't.
Jag cyklar för min skull, efter mina förutsättningar. Jag har upptäckt att jag faktiskt har blivit äldre.
Vem fan ska jag imponera på mer än mig själv och för min skull?

Jag orkar heller inte hålla igång på krogen till stängning vid 5, ta taxi hem, duscha och sen dra till jobbet.
Jag har blivit äldre, inte bara fyllt år.
Men vad fan?

Varför sa ni inte det här tidigare?? Att det är så här?
Jag klandrar er, ja det gör jag. Undanhålla mig information av denna typ. VIKTIG information.

Tänk vad jag hade kunde ha sparat...
Tänk om jag hade vetat detta tidigare, att det faktiskt är rätt skönt att bli äldre och klokare.

Tyvärr kom kostnaden för gymkortet i stället för 2 st sista minuten på ospecifiserad partyort.
Ska bara förlika mig med detta, nu när jag kommit på detta helt själv.
TACK ska ni ha!

"Jag känner mig precis som om jag vore 20!!"

Kommentarer
Postat av: Eva Stampare

Men lilla gumman, hade du lyssnat på en "pigg för sin ålder" redan för 10 år sedan, hade du varit i toppform idag. Säkert promenerat från Hemmesta till jobbat, ja nåväl cyklat då !

Men, vad kul att du kommit igång ! Grattis !Lovar att livet blir lite enklare. Benny har försvunnit 10 kg med sin träning sedan i mars ! Härligt, han är riktigt sexig nu, förlåt sexigare nu. Så Roland, håll i tanten om hon ska slimma sin kropp nu, kanske blir många spekulanter..hihihi... sommarkram från Eva i solparadiset. PS Ska försöka "skvätta" upp lite sol till Svedala.

2009-07-11 @ 12:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0