Gubben min är borta

Hela veckan lång är han på kurs i Dalarna. Han åkte igår och vi kommer upp på söndag.
Är man, som vi, rätt vana vid att prata flera timmar om dagen om ditten och datten så är tystnaden, vuxenpratstystnaden alltså, rätt påtalande.
Ja, ja. Det finns telefon och vi skulle stämma av lite saker med packning, golfklubbor och presenter mm ändå.

Igår kväll kom han upp och ca en timme senare får jag ett mess (ett mess sänt i smyg). "Vi är beordrade till en vecka i tystnad".
VA?????? Vad menar de med det? Lite förvarning kanske skulle ha varit på sin plats.
Ja, då vet man det då. Han får inte ha kontakt med omvärlden och heller inte prata med sina kursare om de inte är i kursandestund, so to speak.
Ingen Roland som kommer att ringa och säga snälla saker, ingenting.
(Fick nyss ett smygsms till att han kommer att smita till sig en ringmöjlighet i morgon vid lunch)

Detta måste ju rent krasst innebära att de jobben han skulle ha fått gjort denna vecka kommer bli tvugna att göras i nästa vecka. På vår enda gemensamma semestervecka.
Han kommer dessutom att reagera mer på ljud, otrevliga ljud, så som gastande ungar. Det skulle i alla fall jag ha gjort.

Och jag som trodde att kurser skulle leda till något gott....

(På min kurs får vi både prata och ringa och maila och sånt. En jäkla tur det för jag tror ingen av deltagarna skulle platsa på en sån "i tystnad"-kurs.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0