Hola - I'm back!

Jag har nämligen inte haft tid att vara i närheten av en dator på precis hela helgen.
Har ju varit barnfri eller barnledig eller utan barn eller vad man nu kan kalla det.
Fatta 'ru vad man måste hinna med då? UTAN barn i 40 timmar????

OK, vad ska vi göra. Lång frukost IGEN och överläggning.
* Gå på bio
* Äta på restaurang
* Dansa natten lång på klubb och vingla hem för att stupa i säng och fnissa oss igenom fylle-humhum
* PUB-runda på söder
* Golfträna
* Bygga ut altanen

Nu vart det tyst. Hjärncellerna jobbade för fullt.
Bygga ut altanen? Men så klart!
Det är klart vi gör det nu - på vår barnfria helg (innan Roland drar på kurs i 1 vecka).
"Altan i alla väderstreck!"
Kan det bli bättre.... ?
Sagt och gjort. Valet är totalklart.
"Fy fan vilken bra idé!! Vi passar på nu när barnen är borta och..... BYGGER ALTAN!"

Så till er, ni som ALLTID tror att jag lever ett glamoröst partypilglar liv, vill jag fråga - när fan fick du för dig det? Varför och när? Även om jag dementerar det så tror många inte på mig.
NU! Nu kanske äntligen femöringen kommer att trilla ner.

Jag LEVER inget glamoröst liv, jag vill inte, jag orkar inte, jag prioriterar annat!!
Det mest glamorösa jag gjort denna sommar är:
* Ätit på Pizza Hut med barn (ingen alkohol för bilen stod utanför)
* Sett Harry Potter dagen efter premiären (i samband med ovan)
* Fikat på Dellan
* Blivit bra jävla dragen en onsdag när Roland skulle jobba så jag fick vara upp och tjatta hej vilt själv till halv två

SÅ!! Nu vart det klargjort va'? GLAMOOOOOOR!!!!!!!

Men...
Jag väljer det. Jag har valt det och fortsätter att välja det, för det är så JAG vill ha mitt liv. Jag uppskattar det mera.
Exempelvis en altan för 7.000:- isället för två helvilda dagar på stan eller Sandhamn för 2.
(Men jag tror att jag kan vara en kulprick i alla fall ibland)
Men Gud vad jag kom igång.
*hihi*

Åter till den barnfria helgen men nu med mer bilder.


Denna ska förlängas.




Och byggas ihop med resten...
osv...

Nu är vi med ram. Golv kommer efter kursen, en annan barnfri helg!





OK! Mer altan it is! Nu kör vi!


"Men vänta, jag måste bara rädda lite pepparrötter först!"
(Men va' fan Roland! Såna här bilder kan ge Hum-Hum-strejk!)


Rötter räddade till viss del, men....
VI HAR HUSDJUR!


NR 1. Precis när jag grävde efter rötter dök han upp. Ahhh...


Den damen var inte liten kan jag lova

Mitt hat objekt. MÖRDARE!! Fy fan vad äckliga de är. Testa att lägga dem i ättika så får du se på ännu äckligare, men DÖD äcklighet i alla fall.


Bort med trappan. Skruva i 2 timmar, sen fram med mororsågen... *ler*




Det här alltså tips! Hur man bygger en fantastisk altan när barneninte är hemma!


Passa på nu! Wow, wow, wow, wow!


Så. Nu har jag levt mitt glamorösa, vuxenliv, på en barnfri helg!

Fast du...
Jag uppskattade detta mycket mer än en utekväll. Men sån e jag...

Vi har umgåtts gubben och jag, och jag har fått leka "tandsköterska" eller "operationsassistent". Fatta ' ru! *ler*!

(och jag har t.o.m fått godkänt)


Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Hahaha! Du är skön Vera!Lasse hade definitivt fått humhum örbud efter en sån bild på mig! Hihihi!

2009-07-19 @ 22:37:26
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Helena Nygrund

Hörru snygging! Jag är härmed din allra första prenumerant på bloglovin.com Puss! Hälsa din stiliga karl Roland och dina söta telningar!

2009-07-19 @ 22:57:42
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0