Inte så himla lätt!

Att ha semester kan te sig vansinnigt enkelt och det är det faktiskt - för MIG!
Men att ha jobb samtidigt som satan-till-frugan inte har det är säkert inte lika enkelt.

Att gå upp på morgonen verjar inte så betungande för honom, "Rolle" alltså, men jag kan tänka mig att komma hem kvällstid, om 30 minuter har jag hört, är värre.
(för mig är det alltid tungt att gå upp)

Att jag fixat klart middagen mm är säkert en baggis (den brukar vara färdig), men att jag har semester och redan har pimplat i mig 2 glas vin kanske inte är lika kul.
Han är avis helt enkelt. Det skulle jag vara!

Sen vill Roland i säng i tid, det har jag inget emot alls - det kan bara komma mig tillgodo vid ålderdomen, men jag förstår honom.
Måste jag ta hänsyn till detta?
Näääää....
Tänka på kanske och hälla upp ett glas till. Typ...

Det betyder inte att jag inte älskar honom och respekterar honom, det betyder att för mig är det inte onsdag idag - det är lördag.

Jag var dessutom på gymmet idag och körde spinning, för första gången på 7-8 år. Kul skit! Har ont här och där. Särskilt där!!!

Usch, nu börjar det att lukta från grillen.
Inte tändvätska alltså utan grillgaffel på briketter. Det luktar ändå av någon anledning.

I alla fall - semester när ingen annan har det är ett trauma, för de andra. En vacker dag är säkert jag den andra och ett är säkert då, jag kommer vara sur för att jag är avis.


Jag tänker på många av mina kollegor, inga jag jobbar med vardagligen, men ändå kollegor i stor och smått.

Ni ligger ute på turné när era nära och kära vill mysa.

Jag tänker på er och på dem. Inte lätt, inte lätt alls!


Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0