Kära grillare!

Jag vet hur vansinnigt gott det och vad fantastiskt mycket roligare det är att laga mat ute. Jag vet, för jag gör det så gott som dagligen själv. Om man dessutom kan sitta ute och avnjuta den kulinariska anrättningen så är det ju grädde på moset. Eller hade kunnat vara...
Om jag nu inte ska komma med massa miljömoralpredikande mm så kan jag komma med något som kanske ligger dig närmare - GRANNSÄMJA!
Förbannelse över tändvätskan och dess vänner. Ve och fy! Blä och tvevale!!
Vadå sitta och njuta av middagen när grannar använder litervis med tändvätska. Det är stört omöjligt.

För att nu få stå med pekpinne på barikaderna och skicka en hemsk besvärjelse över alla tändvätskefantaster så kan jag ju dessutom komma med ett alternativ och ett vansinnigt billigt sådant.

GRILLGAFFELN


En helt otroligt fiffig liten anordning för ca 79:-. Japp, 79 pix.
Kräver förvisso ström, men för alla som har en någorlunda standard vid sitt grillställe, i det här fallet är det ett året-runt-boende-villa-område, så kanske det finns att tillgå.

Placera kol/briketter på själva gaffels som du redan innan lagt på botten av grillen. Sätt i kontakten i eluttaget, vänta ca 15-20 minuter och POFF kolen glöder (den BRINNER inte) och du kan ställa dig och grilla utan att få grannar som stirrar snett på dig eller att få din köttbit förstörd av tändvätskesmaken.

Fiffigt va?
Den finns t.o.m i välsorterade matvaruaffärer. :-D


Väl mött!

(vi grillar i kväll igen)

Kommentarer
Postat av: Ninni

En sån där har vi sagt att vi ska köpa också. Inte har det blivit av än iallafall men grillvädret har ju försvunnit det med så..

Sova är en konst och tackochlov för tak- och bords-fläktar. Gubben är frusen och jag svettas så temperaturen hemma hos oss är alltid för varm för mig men då finns ju fläktarna och även jag kan sova gott. Försök sluta med att springa upp och kissa mitt i natten - det är en sömnstörare.

Kram.

2009-07-21 @ 15:06:16
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0