Klockan är bara 5!

17:00 alltså och jag har redan förberett middagen. Det blir så när det inte är något väder, finväder. Dagarna blir jäkligt långa.
Vi brukar inte äta förrän, si så där, en sju halv åtta, på somrarna. Lång väntan till dit.
Eftersom jag nu har haft semester i tre veckor, de tre veckorna som vädergudarna bestämde sig för att hösten borde vara kommen (I JULI????!!!!) så känns det lite som om jag bara planerar för måltider.

Frukost länge. Vad ska vi äta ikväll? Åk och handla. När ska vi äta? Sitt ute och förbered. Vi kan inte äta för tidigt för då blir kvällen så lång och inget finns det på TV heller. 17? NÄ! 18? NÄ! 19? Ja, nu börjar det likna nåt. Snarare halv åtta så kan vi se på nån Bones-repris vid åtta.
Det ska inte vara så här. Vi ska komma från stranden vid fem och sen ska det bara flyta på för att hinna med middag vid åtta. Man äter inte middag vid fem på semestern, då har man just vilat magen efter lunchen, vi tre typ.

Eftersom gubben är på kurs och det bara är jag och telningarna hemma så gjorde jag något urbota dumt igår. Jag lät de sova i min säng, vilket ledde till att jag var uppe allför tidigt i morse. Till och med tidigare än de. Med andra ord så vart denna stormdag, kalldag, regn- blandat med solglimtsdag ännu längre. Det är nog därför all middag var färdigpreparerad redan vid halv fem. Klockan borde ha varit mera, en annan dag alltså.

Jag har en semestervecka kvar (se jag är redan i förväg knappt två ska det vara) och har t.o.m lyckats shoppa. DET vill inte säga lite det inte. Hua! Inte min grej.

Jag har varit i Forum fler gånger på denna semestern än vad jag har varit under ca fyra år tillbaka. Hela tre gånger, samt i vårt centrum då förstås - Mölnvik the city nord!
Idag har jag varit där en sväng. Fanny fyller år om exakt en vecka. Hela 10 år! Wow! Tvåsiffrigt!
I ett par månader nu har jag fått höra vad hon önskar sig - allt noterat i skallen.
* Nintendo DS med det och det och det och det spelet till!
* Den och den och den och DEN barbiedockan.
* Örhängen i massor, gärna i guld.
* Grejer till rummet i Spanien.
* En egen platt-TV.
* En egen häst.
* Lite fler pennor.
* Sims 3.
* Massa scharfs.
(fan nu regnar det igen)
* En egen dator.
(och nu slutade det, regnet alltså)
(och nu kom solen)

Men det viktigaste av allt. Det måste vara MÅNGA paket. "För jag fyller faktiskt 10 och det är nästan tonåring!"
Japp. Välj och vraka. Många paket på ovanstånde önskemål! Lycka till!

(Själv fick jag ritade teckningar och en reabok för allt är så dyrt)

Jag köpte i alla fall (denna blogg får Fanny inte läsa):
Scarfs (den kostade 80:- men det visade sig vara rea så det slutade på 20:-, jag tog 2 - en i varje färg!)
Guldörhängen (även där rea - 50%)
(fan det här går bra!)
Ett smyckesskrin på 70% rea.
Sims 3 - inte en endaste krona billigare.

Många presenter och lite från listan. Borde hon inte bli ganska glad ändå?
Hon har ju dessutom blivit med en bousfamilj så det kanske kommer nåt därifrån med. KTyp knske inte en TV eller en egen häst, men kanske nåt.;-

Mina barn har nämligen inte det privilegiet att de har så många runt i kring som är i livet.
Kusinerna (exakt på dagarna lika gamla) har alla i livet.
De har mormor med ny, morfar med ny, mormor och morfar med varandra, gammel farmor och gammel mormor. Det blir en jävla massa presenter, vilket de självfallet noterar.

Nu har mina barn i alla fall fått en bonusfarmor och farfar och lite syskon med barn på Rolands sida. Tack Roland (för det med)!
Roland har ju inte, och kommer aldrig att skaffa sig, egna telningar så barnen är mottagna. Klara och pottränade!
Tänk så det kan gå - livet alltså!! Märkligt...

Roland var redan säker i tonåren att han inte skulle ha egna, men eftersom vi fann varandra igen så fick han två på "köpet" och tar rollen med galans.

Fan vad jag skriver..

Ärligt. Det jag ville säga och faktiskt fråga: När mognar tomater?

Vi har säkert hundra på G, men när blir de ätklara (och i detta väder), i oktober eller?


Nä, inte ens i närheten av...

Och mina persikor? I denna "värme" kommer jag väl få dem frysta och klara i november.

DET var det jag skulle säga egentligen.

Kramiz


(JAG ber om ursäkt för den kursivastilen  men den vill inte vara annat.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0