Middag - kunde det ha varit

Hej och hallå igen.

Onsdag!
På onsdagar har Daniel bestämt att han ska göra middag (och detta var innan dataspelsintjäningstidsperioden).
Vi hade bestämt oss för ost -och skinksallad redan innan och han ruttnade lite ihop eftersom han inte fick välja.
Skitsamma! Ungen behöver väl lära sig sånt med, fast knappast något han ens haft i åtanke.



Under tiden fick jag sitta på häcken och jobba på att hålla konstant semesterpromille. Tungt jobb! ;-)


( Skvallra inte men det var inte alls lika gott och lättflytande som igår. Ganska svårtuggat faktiskt!)

Klockan halvsju skulle vi ha ätit, hade jag tänkt, så jag stoppade hans spelande vid 17.
Klockan är nu 18:50. Men maten är faktiskt klart klar snart.


Kolla vad han har hackat grönsker.


Middag för 4 och strandlunch för 3!

Sen var det dags för lite stekande. Hur jäkla lat kan man vara egentligen?


Sitter på STOL och steker.

Guben-min kom hem efter jobbet vid 18:20, hans GT var upphälld (är jag inte fantastisk, så säg?).
Han hade besökt sitt ex med gubbe idag och hon ville tydligen att hon skulle bodela lite. En tavla (suck), en lampa (nä men va fan!!) och en mesikansk eldningskeramiskpryl (kan funka).
När han burit upp allt detta, skulle precis ta en slurk på GT:n så kom han på att han ville visa mig ett mail (ett arbetsrättsligt mål han har fått - och det är ju lite min grej) och upptäcker att datorn är kvar i Huddinge. FAN!!!! Han som behövde jobba ikväll.
Nu är han där - igen. Till och från Huddinge alltså.
Stackars, söta, liten. Men vilken satans tur att Daniel ännu inte är klar med maten. Klart vid hemkomst kan tänkas....

NU är det klart och han är inte hemma. Nanana na nana!!

Duka nu Daniel (fan vad han samlar poäng och jag bara... bara är!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0