Pensionärer - vad ger er rätten att glömma allt!

På Plantagen:
Vi köpte även rosa saker, typ blommor. Nog om det! Dyra tomater helt enkelt....

När vi kom till kassan var det ett förvirrat pensionärspar där som hade "tappat bort" en blomma.
De skulle köpa 2 likadana men hade bara en till kassan.

Det passerade förbi en familj med ett par blommor i sin korg och pensionärerna ryckte en av blommorna ur korgen med ett: "DÄR är den!".
"Det är vår blomma, ni har tagit den!"
De bara tog den rakt av!!
Men hallå! Pensionär eller inte, ni kan inte ha glömt allt vad vett, uppfostran och etikett som ni kämpat med att lära er ett helt liv!
Familjen stod som frågetecken och frågde rätt surt vart de hittar flera.
Nä ni,  Gösta och Gudrun eller Sven och Britt!! Så lätt hade jag inte släppt det hela!
Hade jag behövt så hade dängt blomman i huvudet på er eller (om jag inte vågat) stått och hoppat på den.
SÅ..... får man fan inte bete sig om man ens är pensionär!


Hungrig som satan, efter detta enorma shoppande (vi hade även köpt jord faktiskt) , så passerade vi förbi, det som vi trodde var vår enda kinakrog här på värmdö, för att hämta upp en portion kina mat som alltså blev en portion thai! Vi har tusen thaikrogar tror jag. Delat till sen lunch, ett samtal till barnens far: Barnen äter väl middag hos dig idag va? Vi är inte hemma förrän sent!
"Nähä, jaha, det hade jag inte tänkt men OK då!"
Nähä, jaha....?? Efter så där en HELA 40 timmars vistelse på 2 veckor varav EN middag - igår! Makalöst och märkligt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0