Semesterfirare

Måndag och semester, 4 veckor har jag.
Mamma kom precis förbi med ungarnas golfklubbor som glömdes kvar ute på Skägga.
Hon var väl inte så där överdrivet imponerad av att jag hade semester. Hon tyckte att jag kunde tänka lite på alla andra och inte så mycket på mig.
Jag har nämligen en makalös förmåga att ha otur med vädret. Ett tag var hon på väg att leasa ut mig till någon hjälporganisation för att sända ut mig till torkdrabbade länder. Risken var väl förstås att de skulle bli översvämmade i stället så idén lades på is.
Ja, ja. Jag börjar jobba 3 augusti så kan du så spara din semester tills dess.

I alla fall så har jag roat mig kungligt ändå.
Med gubbens kontokortsnummer har jag suttit har vid datorn och shoppat loss rejält!
Resa för hela familjen bokat till Torrevieja i oktober för att åka dit och få vårt hus. Sen slog jag till på en resa till ner till huset i mellandagarna, bara för gubben och mig.
Är jag inte duktig, så säg!!

Vi har alltså shoppat ett hus i Spanien. Guuuuud så kul! Helt underbart.
Vi får det alltså i oktober så alla ni som har inflytande på Euron och Svenska kronan - kan ni vara så vänliga att se till att kursen hyfsar till sig till dess.

Här på en av alla altaner kommer vi då att vara.




Kanske kan få lite värme där framöver.

Nä, undrar om jag ska göra ett ryck innan jag gör av med ännu mer av Rolands slantar.
Måste ju ta en tripp upp till affären, kanske ta en dusch, fundera på om vi ska på Siggestalogen i kväll och hälsa på Gabriel och Sonja, pilla mig i navlen och ja... helt enkelt inte göra ett dyft mer.
Låter som ett jobbigt upplägg va?

Ha det så länge!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0