Sicken helt ljuvlig dag

Inspirerad av mig själv, som biodynamiskt perikoodlare (2 vokaler efter varandtra??), så fick jag för mig att vi nu, till semestern skulle fixa till lite till. Typ att byta blommor i krukorna.

(som om ett byte skulle behövas?)

Väl upp på Plantagen hittade vi inte mycket vi ville ha i blomväg.
Ett byte i krukor kan ju kanske kännas nödvändigt tyckte vi och vart tvugna att tänka om.

Ahhhh.... Mer ätbart.
Vi har nu alltså körsbär, persikor, smultron och pepparot (receptförslag tack).
TOMATER. Självklart! Nu är vi även tomatodlare. Jävligt dyra tomater (per styck) men ändå.

Jag köpte även en narcassistisk tobaksplanta så att jag kan bli självförsörjande även på det planet. :-)
"Luktar fantastiskt gott framåt kvällen" stod det. You telling me? Har varit rökare i 29 år! I know!!!!
Lite trampade och stampade vindruvor bara så luktar det gudomligt!



Ska bara planteras!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0