Tror du inte på fan...

...att jag glömde kameran. Jag som skulle logga mina barns fantastiska uppväxt.
OK. De har spela Bowling idag med mamsen och 2 kompisar, de fick dessutom baconchips på bowlers och korv i ståndet.
*bilder*

Sen kom vi hem och det var SOOOOOOL!!! Wow! Where have you been?
Ungarna drog till stranden och mamma hittade t.om en bikinitopp.

Nu är hälften av dem hemma igen, osams med sin kompis (idag IGEN) och den andra hälften hemma hos de andra.
Mat är färdigpreparerad och sen är det bara att köra så att det ryker, om en stund. Men ryker gör det inte idag för idag blir det pasta.

Roland är ju på kurs, som jag sagt tidigare. Han lyckades smita undan en stund idag och ringa, fast han inte får. Min juridiker är en skurk! En fantastisk skurk!

Om du undrar vad det är för skum kurs han går så är det, generellt beskrivet, en livskurs. Hur du och jag ska få det bästa av livet utan att ha massa ryggsäckar med krav och normer att bära omkring på.
En självförverkligande- och livslustutbildning alltså.

Roland går på nåt som heter Baravara.

Jag gör något liknande. Jag går hos Carlos Chan på Bioenergetics and phsycodrama.
Same, same but different.

I ärlighetensnamn skulle vi alla behöva dessa kurser. Jag menar du har med dig hur mycket som helst i bagaget från föräldrar, skola, krav, normer, värderingar, förhållanden osv. Saker som, om du inte bearbetat dem och lärt dig nåt, bara ligger dig till last.

Visst att det är enkelt att skylla på uppväxten, den ligger till grund för mycket, men det är även resten. Det innan och det efter.
Om du konstant söker efter lycka och inte hittar den, kan det då vara nåt hos dig själv som sätter stopp för den?

Det finns hur många filosofiska böcker man kan läsa om detta.
Men...
Gemensamt med dessa författare är att de har gått någon form av ovanståendeliknande och sen skriver en bok om deras insikter och ett form av facit. Det finns inget facit!! Punkt slut!

Vi har i alla fall kommit överens om att när barnen fyller "lagom", ca 18-20, så betalar vi en sån här liknande kurs till dem. De ska leva sina liv, fullt ut, från start till mål. Get rid of the backpack.

Jag är en bra mamma, inte världens bästa men helt OK. Det betyder ändå inte att inte mina barn har issues, att jag inte fört över massa, bl a prestationsbaseradsjälvkänsla. De har dessutom en far som är.... inte så ofta.
Klart ungarna kommer att ha grejer.
Bra klapp. Dyr som satan men det gäller ett helt liv, deras liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0