Här är vi och jag

Men se hej och hallå!

Inspirerad av min kära kollega så startade jag en blogg i detta forum. Bara för att... Ja, bara för att - därför kanske.
Skriver av mig har jag gjort länge fast på en anna adress, men det kan knappast kallas för blogg, så nu testar vi detta.
En sak som jag såg som en stor fördel är att det kommer att tvinga mig att börja bli bättre på att ta foton. Jag är fullkomligt värdelös på det så mina stackars barn kommer att sitta där i framtiden och undra om de hade en barndom alls. "Var är korten, mamma? Jag vill visa dina barnbarn."
"Sorry, barn. Mamma glömde - IGEN!"

Ja, så då är jag, och vi, här.
VI är det ju eftersom man kan ju knappast blogga om sin vardag utan att blanda in de som är en del av vardagen.

Vi är:



Jag vid namn Veronica. En 43-årig tvåbarnsmor som varit ensamstående i ett gäng år tills jag slog påsarna ihop med min stora kärlek förra sommaren och är nu sambo.

Kärleken är:



Roland. En 44-årig intelligent retsticka och ungdomskärlek. Läcker som få och jobbar för mycket.

Här bor även:



Daniel och Fanny (en inte helt färsk bild) som snart är 10 och 12 år gamla.
I skrivande stund är de inte hemma här utan vi har och har haft barnledigt i hela 6 dagar. :-)

Vi är en relativt vanlig familj, i ett relativt vanligt villa område, med relativt vaniga drömmar och är ändå relativt ovanliga ändå.
Här kan du nu då få följa vår vardag, till viss del, framöver.

Min kollegas yngsta monster har lovat att fixa och hacka en head åt mig så småning om mot 20:- och 3 Singoallakakor så jag har anlitat henne som min WEB-designer. Den kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0