Yippi!!!!

Min diskmaskin har hittat "hem" nu. Äntligen! Det var inte en dag för tidigt kära Expert.
Ja, det fick bli kära idag eftersom den kom, nu ska jag bara få tillbaka mina 300:- som de lovat mig i kompensation. Det lönar sig att inte bara låta allt passera och bero.



Den är ju inte riktigt på plats ännu men nåt måste ju gubben få bidra med.


Vädret var ju som förväntat, regn hela förmiddagen, men nu har det hyfsat till sig någorlunda. Så pass att jag kan sitta ute och skriva detta i alla fall.

Min dotter skulle sova över hos en kompis igår och kom hem efter 1 timme.
"Jag SAAAAKNADE dig, mamma!"
???
OK???
Det var ju inte direkt första gången hon skulle kappsäcka över hos kompisar.

Jag spände ögonen i henne och påminnde henne om semester, sovmorgon, man behöver inte väcka hela huset för att man själv är vaken, ingen vill hålla dig sällskap framför Svampbob kl 7 på morgonen, helst på mycket hög volym.
"O ja, på heder och samvete ska jag inte väckas alls!" fick jag till svar.
Den där hedern och samvetet ger jag inte mycket för.
Väckning skedde: 6:45, 7:30, 8:00, 8:30, 8:55 och 9.27! Hepp! Mer högljutt och agressivt för varje gång.
Eftersom jag sovit så stökigt i natt så släpade jag mig upp för att sen inte se röken av dottern mer för hon var inte ett dugg intresserad av mig.
Sonen och hans övernattningskompis fick snällt kliva upp de med, trots att de gick och la sig sist igår.

Jag trotsade all motståndskraft jag hade, slängde på mig gymkläderna, åkte och hämtade min ÄLSKADE diskmaskin och åkte till gymmet för att fajtas lite med helvetesmaskinerna. Duktigt va?!
Jag känner mig riktigt nöjd.

När jag, svettig och stolt, kom hem fann jag sommarlovsbarnen.



Snyggt gäng va?
Har inget minne av att mina sommarlov spenderades på detta sätt. Fast vi hade ju inte Nickelodeon förstås...

Jaha, då tar jag helt itu med resten av semesterdag 2 då.
Ansiktsbehandling väntar i eftermiddag. :-D

CU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0