Husockupanter!

Hjälp!!

Svårfar ringde i helgen och sa att de trivs makalöst bra i vårt Spanienhus. Kul! Det kommer vi också att göra.
"Ehhh... jo. Kanske inte! Vi har ringt låssmeden och byter alla lås här. Ring inte oss, vi ringer er!" *KLICK*

Njae. Riktigt så illa var det kanske inte men hotet om låssmed och det uttalades men jag känner nog nån tjuv eller nåt som kan hjälpa oss att bryta oss in.

Igår var tydligen snickarna där och tittade och mätte.
Det var ju så här att vi skulle riva en vägg i köket och bygga en bardisk med tre skåp under.
Det var ursprungsplanen, det! Det var det som egentligen behövdes för ett semesterboende. Nu ska ju denna lilla kåk inte fungera som ett semesterboende i längden så bänken blev lite mer, som blev lite till, som blev till... 4-6 veckors hantverksarbete. Tack gode gud för rotavdraget!
De börjar i början av februari och det ska vara klart i början/mitten av mars. DÅ kan jag börja bli orolig för låsbyten! *hihi*
Åhhhh.... vad jag längtar.
Roland och jag åker ner över årsskiftet och tittar på kakel mm och sen tar vi ungarna under armen opch åker ner till påsk till vår nya, permanentiserade, övervåning pch då ska det shoppas möbler, porslin och annat kuligt!

Men först ska jag fortsätta livet här hemma.
Ikväll ska jag avancera från kyckling till... ungfågel(?), flygfärdig i alla fall.
Måste bara kåpna en bil och åka hem igen för att hämta mina glömda regalier (ägg och kyckling) annars kan jag ju inte föreställa vara flygfärdig.

Ha en bra dag!
(det tänker jag ha trots att facebook anser att jag har hela 1% chans till tur idag)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0