IIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHH!!!

VAD GÖR NI? HUR KAN NI? VARFÖR GÖR NI DETTA MOT MIG?

Jag handlar på "vårt" ICA var och varannan dag och det är en fantastiskt generös affär (det tar betalt där emellan) genom att ha provsmakningar varje fredag och ibland emellan. Frukt kan man äta på alla shoppingturer och fria bananer är det varje dag. Inte ekologiska så ofta tyvärr.... ;-) Gah!
Deras lojalitetsprogram är great och i onsdags åt jag och ungarna julbord (tallrik) i affären när vi handlade (till dagen med 10% rabatt).
Vad kan jag säga?
Lidl! Jag kommer inte som kund. Sorry!

Utanför ICA har det i flera år stått en liten träbod med 2 st gamgubbar i från "öarna". Kokt med bröd en tia, stömming på knäcke en tjuga och en strömmingsburgare en av varje ovan (m.a.o 30).
Bra och lätt att peta i ungarna en korv på väg in eller ut från affären om tidsplaneringen falerade. Lätt och gott att ta en knäckesträmming som lunch på helgen vid middagshandlingen.

För ca 1 år sen blev gubbarna bortfösta av en större, finare och modernare vagn som betalade mer i hyra.
DE körde inte strömming på knäcke de inte. Nä, nä!! Nu var det LAXBURGARE de lux på menyn.
WOW! Utanför affären med all mat jag köpt står denna helmiddag och säljer precis det och inte till en tjuga längre heller.

Döm om allas förvåning när de efter ca 4 månader satte upp en skylt med TILL SALU!
Gamgubbarna hade varit där i 3 år och inte salat ut. Vad kan det bero på?

Vad jag inte riktigt hade förstått var att allt var till salu. Hyddan och platsen samt affärsidén.
Igår var hyddan borta och det stod en vagn där. Idag vet jag vilken vagn!!!!! Grrrr....

(parentes och förklaring
1. Jag har slutat röka. Jag sväller på alla bredder bara av att andas.
2. Jag har aldriog kunnat hantera kakor och bullar. Kommer jag i närheten av dylika godingar är de ett minne blott.)


DE VILL TA LIVET AV MIG!
De vill att min Roland dumpar mig.
De vill att jag rullar ända in i graven.
De vill mig ont.

De har där placerat en...


MUNKVAGN!!!

En hel jävla vagn där det tillverkas FÄRSKA MUNKAR HELA JÄKLA TIDEN.

Så tack för mig. Ajöken fröken.
Nu tar jag mitt vinglas och kliver ut i skogen eller simmar över till Fårholmen tills vi flyttar. INGEN skickar mig till Ica nån fler gång i alla fall om det inte bara kan tänkas vara månads handling.
(En låda med 20 munkar på ett bräde bara en gång i månaden kan ju inte göra så mycket va?)















Kommentarer
Postat av: Ninni

Inte en chans att jag skulle äta färska munkar före eller efter jag handlat trots att min ica-butik aldrig har provsmakning.

2009-12-03 @ 15:31:28
URL: http://ninni1960.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0