Tandläkartips; vin och kräm

Var hos tandläkaren i förra veckan som berömde mig för mina vita tänder.

”Kan man inte tro att du är över 40 dricker vin, dricker kaffe och te samt har RÖKT i 30 år. Du behöver inte bleka tänderna i alla fall.”

Tackar Chrissan. Det blir julkort i år. :-D

I alla fall gnällde jag på mina sprickor i emaljen på ena framtanden som alltid blir randig av rödvin (och lakrits).
Hon hade botemedlet!


En tandkräm gjord av papaya (typ), smakar inte ett skit, rinner som tusan, känns knappt ren efter åt men…

Jag testade hela helgen och inte en enda rödvinsrand blev det.

Heja Ekulf och tandisen.


(Jag fick t.o.m tips på rödvin att testa med men det klarade jag bra själv)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0