2009-09-24 till 2009-09-26 på turné - i bilder

Jag är inte hemma. Jag gjuter inte. Jag slappar inte.
Jag är nämligen på turné. Styrelsemöte i Köpenhamn, Gallapremiär i samma stad (ja det heter Galla), syrelsemöte i Malmö och premiär i Helsingborg.
Du som säkert trodde att jag aldrig gör nåt. Haha!!

Lämnar Arlanda och vackert väder. Här ovanför Bro.




Passerar så småningom Småland...


...och sen Skåne...


Bye, bye Sweden!!

Över vattnet, Öresund så röt solen igenom ibland och det blev såna häftiga speglingar.



Ser du bron?

Väl i Danmark så stuvade jag in mig i en taxi med halva gänget herrar.

Varför skulle man nog kunna fundera på....
Patrik ser ju mäkta entusiastisk i bakgrunden, Bengt fick nog för mycket kaffe på flyget och Micke ska spela ovetandes om att jag leker turistfotograf.


Scandic Palace, Rådhusplatsen i Köpenhamn.


Mitt alldeles egna rum...



...men där hade jag inte tid att vara förstås för nu ska vi först iväg på lunch och sen på styrelsemöte.

Så här ska en lunch se ut i Köpenhamn. Mums!!!!




Vi fick mat också.... ;-)

Mittemot vår fina byggnad så ligger nog, vad jag hoppas åtminstone, är Köpenhamns fulaste byggnad!!

Fy fan för den lede!!

Vi hade styrelsemötet i Cirkusbyggningen. Det kallar jag inspirerande miljö!



Dirren, Hasse Wallman, med lydig häst i de gamla häststallarna. Nu är det "Buddha bar".


Så här ska spiltor se ut. :-D



Nu till dagens konferensrum. Kamelstallarna!!





....och till alla konferenser absolut viktigaste punkt...



Jan, Johan, Petra, Danielle körde en presentation av sig själva inför oss läskigheter.



Så fina så. Johan och Danielle!

Bara som gardering, om det nu skulle bli ett idiotiskt beslut!!

HWs skalle!!


Cirkus innan...


...och efter mötet!!

Så, nu har vi jobbat ända in i det sista och har inte tid för annat än att rusa tillbaka till hotellet för att byta om. Duschen från i morse får allt hålla ett tag till.



Per-Olof "Peije" Inde


Olle Persson


Hmmm.... den här känner jag igen. Min hänger nog på en vägg!

Fördrink i väntan på att ösregnet ska avta. Patrik trampar omkring på Cirkus och väntar på oss.


Peije, Olle P, jag, Solfors, Bengt Häger och Hasse - säg "HEJ" till styrelsen för Wallmans Nöjen!

Sen var det alltså show.






Olle, Micke och pappa!

Sen ber jag att få säga godnatt för dag ett då vi har några dagar kvar!



God Mooooooorgon!!
Idag ska vi fortsätta mötet i Malmös Folketspark innan vi speedar över till Helsingbor för premiär av Schlagerpalatset!! Hepp!


Nu åker jag alltså ÖVER den tidigare bron som vi flög över för ett dygn sen. Samma sketna väder men om du anstränger dig kan du se Turning Torso.

Jag ber nu att få varna känsliga läsare för skräckartad bid som kan ha livhotande effekter på människor med någon form av smak kvar i kroppen.
Estetiska människor skall omeddelbart blunda och snabbt bläddra förbi.

Får jag presentera en fontän i Malmös folketspark.
Idag mer känd för oss andra som "Audrey" (Little Shop of Horrors").
Bläääääk!!



Ett hus mitt emot som även det är "övertaget"...


(men på marken verkar det inte frodas)


Nu, efter åtta timmars möten sammanlagt, blev vi hämtade av Sverige Taxi för att ta oss till Helsingborg. Detta till en kostnad av hela NOLL kronor. :-D

Vi skulle bo på Nouveu (me not like) men jag fick ju en hel svit för attsingen.
På Scandic ett uppgraderat ekonomirum - på Nouveu en svit!!
Hädanefter får jag be om ett ekonomirum tack!!



Utsikt över stan och ner till "oss". Personalen ryker... ;-)



Dags för party, party igen.

Vi börjar med bubbel hos Minette och Nicklas.


Peije och Olle hälsas välkomna av Oskar, Emma, Alex och Per.


Micke Hellström och Kim tog väl hand om oss under kvällen.


Olle Persson och Eva Persson, dock inte så gifta.


Alex och.... ehhh.... får jag kalla dig "Ryback" för nu?


En mycket glad mamma till Minette.


... och henne andra dotter. Lisa i armarna på sin kärlek, Ola.

Stup i säng och sen hem.
I över Stockholm, flygandes över Globen men NEJ, NEJ. Den lördagskvällen å Globen får vara utan mig.




Så! Många bilder blev det och mindre skrivet. Denna gång fick bilderna tala mer för sig. Jag gjorde alltså nåt annat!! Ha ha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0