Jag ber att få lämna in om protest!!

Men vilket väder. Helt sjukt bra.

Idag skulle vi ta till vara på denna fantastiska dag med att.... cementera, m.a.o mura på muren!!

När vi var uppe på ByggOle för att köpa för dyra knasskivor (OED, OCD, ODC några förkortningsskivor helt enkelt) samt mer cement så skakade bara kassa-Ingrid på huvudet och sa:
"Veronica, det är nåt fel med den här bilden. Varför är du här och shoppar hela tiden? Du är tjej, du ska shoppa på andra ställen!"
Hmmm....
"Ja men vilket fantastiskt väder, eller hur. Vi åt frukost på altanen i två timmar, till bl. a Melodikrysset. Solen sken och jag fick ta av mig T-shirten..."
"JAAAAA! DET RÄCKER NU!! Du får väl shoppa byggprylar för samma summa som (en fantastisk Karen Millen) fin kläder då."

hihihih.... Nu vart hon allt avis. Synd på Millenen bara.

Sen har vi hållt på hela dagen för att skruva ram, hämta sten och mura på. Det som inte har petats ner i den muren som fyllningmaterial tåls inte att nämna tror jag. Kakel, marmor, tegel, sten, rör, lecablock, mm, mm. Det som vi borde köra till tippen, men inte orkar och vill, trollas nu helt bort.
Det här muren blir så jäkla stabil så blir det ett tredje världskrig är det kackerlackerna och muren som står pall.

Protesten då?
Jo, det är faktiskt JAG som är krögardotter va, med de mest populära Stockholmskrogarna att bara glida in på, typ.
Det är vi som har halva Ladies Night som har premiär i Västerås, permiär på Wallmans Livingroom idag, fullt hus på schlagerbaren osv.

Ikväll är min granne med 5 grabbar på Golden. Så även min snickare, min grävare och min kusin.
Jag, jag är här i dammskitiga kläder.

Den andra grannen skickade bilder från ön mittemot.
Vi, vi murade.

Allt kommer nedan. Allt gott och vissa avskyvärda bilder.


750 kg cement till.

Samas med:

100 liter nyleverens av vatten i garaget.



Ram byggd med knasskivor.


Tänk vad man kan hitta på och ta hutlöst betalt för. Ta allt spill från sågen, limma ihop, pressa en del och sälja som ännu dyrare material. Kom på att det måsta vara OND-skiva (onödigt dyr).


Här drygas det ut med vad fan som helst.




Så, nu öppnade VÅR bar. Inte mycket till Schlagerbar kanske, men men...
Jäklar, maten då? Vi har ju glömt det. Hmmm..
Kajsa, Veronica, Warg får gräva lite här och där. Mat får vi så misströsta INTE. Fråga är bara vilken med vad?!


Men förs ett lass sten till så att Kärleken har nåt att göra medan jag rymmer in i köket.


Tada!!
Som vanligt en av de bilderna man är mest stolt över men what the...
Från murtjänst in till kökstjänst!

Middag à la Warg-principen!!

Hmm... Svart spagetthi!

Blir till grått vatten...

Blandas med:


"Hitt-i-kylen-mat!

Som ska blandas (aaahhhhh, eller not?) till:


Sen vart det soffläge.
Killarna har suttit där hela tiden men sen joinade min kille med och nu är jag ensam.


"Jag är inte här. Jag jobbar!"


"Tjafsa inte. Jag låtsas jobba!!"


"Jag HAAAAR jobbat. Tjafsa inte."



Nähä!
Nu sitter jag och bloggar och har så gjort ungefär halva tiden gubben var ensam med cementrondellaren. Jag tjattar men min underbara vän Vincent samtidigt så det är svårt att veta vart man skriver och när.
Jag vill inte nanna men jag vill heller inte vara ickerökare.
Jag vet att jag kommer att nanna!! Det innebär säkert att jag kommer att vakna i morgon som icke-rökare igen.
 Suck!

Sen Bettan bilder från Fårholmen 100 meter utanför här. En del har det skamligt bra.




Men jag var ju på premiär i torsdags i alla fall...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0