Pippin suger stjärtar



Roland, min hjälte, ryckte in och gick på föräldramötet så att jag kunde gå på den årlig kräftskivan med alla pippin, i Stallfåglarna, på "Stallet" igår.
För att inte vara pappa så får han verkligen göra massa "pappasaker". Så kul för honom ;-)! *hihi*

Jag åkte hem lite tidigare för att vila en stund för jag var helt sänkt (fortfarande). När jag kom hem så totalslocknade jag.
Jag som i princip aldrig kan sova middag?! Vila hade jag tänkt mig, men det här var som att bli klubbad.
Två timmar snark, upp fixa på mig "ljugfräschören" i burk, ner och laga middag till barnen, sen vänta på mamma som agerade chaufför denna afton.
Ja, just jälvar!! Regalierna för tusan! Måste alltid ha på oss regalierna...


Har varit ägg och har kläckts till kyckling. Vad nästa stadie är vet i fåglarna men flygfärdig borde jag nog bli kan tyckas!

Ingen mamma kommer....
Ring, ring! (mamma som slår en signal)
"Hej, var är du?"
"Hemma och väntar på chauffören!"
"Men, jag är ju på kontoret för jag trodde du skulle plockas upp där..."

Hmmm... Kommunikationsbrist kan sånt kallas.
Mamma vänder hämtar upp mig och vi åker in.
Det var en himla tur det för jag har attans så dåligt samvete att jag är väldigt sällan med på dessa sammankomster. Förr i tiden var det omöjligt. Det är alltid på en måndag, en gång i månaden, och jag kunde ju knappast lämna två små barn ensamma hemma. Men nu ska jag nog få till det några fler gånger per år.

Stallfåglarna är ett ordenssällskap med kvinnor i enormt varierande åldrar, men utan att skarva så är det mest den äldre generationen som är representerade på alla sammankomster och jäklar sicket drag det är på tanterna.

Det hojtades efter nubbar till höger och vänster och det sörplades, sögs, nubbevisades och skålades.
En annan brukar inte spotta i glaset men en måndag känns det som om det kan vara läge att ta det lite lungt samt att jag kanske egentligen skulle legat hemma och sovit, men det är jag glad att jag inte gjorde i alla fall.


Här tävlades det inte vem som fix största klon utan snarare vem som fick i sig mest nubbe. *ler*
(De där blåa, fina banden och silvervingarna är deras regalier. Dit dröjer det nog ett tag...)


Vinnarna av finaste kräftskalstallriken hade gjort ett finfint jobb!


Adele agerade flygverdinna med bravur.


Meta Welander( som blev invald i orden 1949) blir firad för att nyss ha fyll 85 år.


...och Titti Sjöblom (som FÖDDES 1949) blir uppvaktad på 60 årsdagen.

Hattävling, spritlotteri, jämnafödelsedagsfiranden, kräftskalstallrikstävling och sen var det dags för "Ängshöken" och "Skäggdoppingen" att smita hemåt.
Ja, mamma heter väl egentligen inte "Ängshöken" längre för hon har varit med så länge så hon har blivit begåvad med ett "finnamn" nu se. Jag får leva många, många år till med mitt "fulnamn"...

Kräftskiva och jag var hemma och låg i säng före 22:00. Känn på den du!! Det är ju så att Taliafågeltanterna får skämmas för ungdomen!!

Men eftersom jag bestämde mig redan igår för att stanna hemma och bara vila, sova och hosta idag så känns det rätt så bra så att jag inte behövde skämmas för att det skulle vara ett "varit-ute-sent-stanna-hemma-syndrom".

Tack för denna gång alla pippin! CU!

www.stallfaglarna.se








Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Tur för dig att du var hemma i tid eftersom du inte kom till jobbet idag! Annars hade jag rapporterat till personalchefen!! ;-)

2009-09-02 @ 00:16:18
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0