Slö och slapp

Tisdag. Klockan är 18:25 och jag har inte rökt på 20.5 timmar och hela familjen lever fortfarande, även jag.

Har idag varit hemma för att vila och sova och jag lyckades galant.
Kl 15:30 ringde Pelle på dörren och stod där med sin grävare. Nyvaken och ruffsig i håret vinglade jag ut och pekade och hade mig. Hoppas nu att det blev rätt, nyvaken som jag nu var.


Först bort med stubben som agerat hem åt miljarders med myror i många år.

Pelle är min ex klasskompis. Har man bott här sen 1980 så är det inte många urinvånare man inte känner och merparten av dem är hantverkare i ett eller annat skrå. Det är bara att plocka den man behöver vart efter att man ser dem på vägar, tak, ICA, fotbollsplan, where ever.
Det är ju något som jag kommer att sakna om några år när vi lämnar detta för nya äventyr. Jag är en utpräglad Resource Investigator (vilket förvisso kommer att innebära att vi snart är där med kontakter snart igen).


Ehhh... Detta kallar jag precision! Snittsigt Pelle!!


Så! Slänten väck och 40 kvm meter bollbar tomt!

Jaha, drygt 1 timme, utgrävt och klart! Nu är det bara en j-la massa betong att blanda samt att spika såna där ramar eller kistor eller vad det nu heter - FORMAR kanske det heter.
Men först ska boden flyttas och det kommer han och gör så fort vi gjort det vi måste göra.


Back, back lilla barack!

Känns som om jag skulle kunna vara hemma resten av veckan med för att göra som idag. Synd bara att jag inte varit ute och njutit av det strålande vädret men det är svårt att sova då förstås. Hade jag bara haft en hängmatta så.... Om jag nu skulle vara hemma resten av veckan skulle jag dock inte bli så väldans populär eller vad säger ni på HK? Kan ni vara utan lön denna månad i gott syfte?

Ungarna har precis vräkt i sig middagen och jag väntar på gubben som snart är i antågande.
Han har jobat i norrdistriktet idag. Till Östhammar via Uppsala till Uppsala igen och hem. Glömde datorn hemma gjorde han också så jag har fått läsa mail och ringa meddelanden under dagen så nu kan jag titulera mig JURISTASSISTENT också.

Idag ska vi få hemmagjord klarbärssaft som dryck till den kulinariska middagen. Mamma hade den med sig igår och den är så jäkla god! Tur det för vin får nog vänta ett tag om jag åtminstone ska klara av några dagar som rökfri, fast nu satsar vi på dygn för dygn först.


Mumsfilibaba!!

Over and out
(nu har det gått 21 timmar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0