Choklad och rödvin måste vara bra blodgivare

Nu har det gått över 1 vecka och jag har inte fuskrökt en enda gång. Jösses vad tuff jag känner mig.
Jag har dock märkt ett gäng ”biverkningar” så som hosta, lägre ämnesomsättning, rastlöshet, trötthet och annat kuligt.
En av dem är huvudvärk som tydligen bottnar i sänkt blodtryck. Det står faktiskt t.o.m att ett rökstopp leder till det. Lågt blodtryck är ju bra och att sänka det verkar det som om alla vill till höger och vänster så jag borde ju vara busglad. Jubel i holken!
Huvudvärken då?
Jo…
Nu är vi ju faktiskt några som faktiskt HAR lågt blodtryck som standard, även om vi är rökare. Jag är en så kallad ”lågtryckare” och nu har då mitt tryck sjunkit eftersom jag har satt stopp för rökningen.
En snabb och frisk prommis nu i kväll, utan flås och stånk, blev till iskall, blodlöshet under mer än en timme.
Allvarligt så har jag inte sett en enda reklam någonsin om vad man ska peta i sig för att öka trycket, har du?

Igår dök ”Lina” upp med veckomaten och jag botaniserade i fänkål, spetskål, bulgur, pepparrot, lax, sej, mm, mm.

Denna veckas meny tilltalar mig mer än förra omgången.
Måndagsmiddagen var busgod och lika enkel att tillaga.

Räknat ut att denna vecka blir helt grymt billig vad gäller maten. Linas hela veckan för drygt 700:-, lunchlådor på grund av rester, inga barn över helgen och Wallmansmiddag på lördag samt inga cigg-inköp.

Det vill till det för jag beställde mursand för 3.000:- idag, ska köpa betongblandare i veckan och ett nytt lass, men med grus, i nästa vecka.
VARFÖR kan inte jag hitta på nåt kuligare för alla pengar jag sparar? Knäpp, knäpp, knäpp!
En jäkla MUR??????
Motion kommer jag få på köpet då vi ska skotta upp och flytta på si så där en 8 till 9 ton sand, under helgen, från ett ställe till ett annat. Aj, aj, aj! Det blir BARA ca 80-90 skottkärror fulla tydligen. Ja, då så. Gymmet kan alltså få vänta någon vecka till. (fast det finns en chans att vi hittat på en alternativ variant)

ÅÅÅÅÅhhhhhh vad jag var sugen på vin ikväll faktiskt, så det fick det bli. Tycker att jag är värd det för att jag är så attans duktig men det jävulusiska med det är att det följs upp med ett ”och nu vart jag skitsugen på cigg”. De hör ihop, vilket inte är rättvist alls. Måste jobba på det här. Övning ger väl färdighet va? Helt klart! :-D
Det är en attans tur att inte Roland ska iväg på någon långkurs igen nu för jag är helsäker på att jag skulle ha fuskat då. ”Har tomten skägg?”.
Nästa gång han ska iväg (bara 2 dagar) ska jag också iväg (hela 3 dagar) och jag har under de dagarna ögonen på mig. Jättebra men irriterande jättegrymt.

Nu ska jag försöka återfå ytterligare lite blod i övre delarna av kroppen genom att ligga framför TV:en en sväng. Kanske en bit choklad hjälper till... Hmmm Måste ju testa! 

CU
Kramiz


PS. Pappa har hamnat på FB. Är det då "vi ungdomar" ska fly någon anna stans? *hihi*

 

 


Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Ja herre gud! Man känner sig inte cool och som en av de "unga" längre! Och droppen var när tom Hasse dyker upp på FB. Vad ska man hitta på nu då? :O)

2009-09-08 @ 23:06:30
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0