Rådjursgodis

Är hemma och VAB:ar med illamående och kräkig dotter för andra dagen och idag tog vi oss i kragen och pilade upp till Brisak för att handla lite rådjursmums.




GODIS!!!

Nu ska bara detta schabrak fyllas med namnam med...


Detta påminner mig oavkortat om när jag och ungarna fick kungens överblivna pensér vid hans sextioårsdag för en 4 år sen och en vän till mig skrev en liten saga om det då han undrade varför jag planterade mat i rabatterna till rådjuren (jag tror han tänkte på patéer). Om han bara ger sin tillåtelse så pubicerar jag den med glädje på denna min lilla privata sida (Vince...? OK eller?).

Snöhelvetet, eller lappmöglet, ligger dock kvar och under detta har en miljard näsor börjat gro till elände. Det är mer lönnskott i mossmattan än gräs.


Något som också spirar och gror är grannens hus. I den här takten flyttar de väl in till nästa helg eller så.


(Dessvärre är inte så med muren i förgrunden som vi måste ta tag i igen så vi kan så gräs i maj/juni. SUCK!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0