Strandfri dag

Det blev inget stranden idag men det gör inget för vi kunde behöva det eftersom vi är lite rosa hela bunten. Vi har ju ändå varit utomhus en massa. Nu exakt nu till exempel.

Just när vi skulle dra dök "Todo en Casa" upp med golvprover och en massa järnskrot. Helt plötsligt ska de börja riva hela vårt hem redan som på tisdag. Då dyker även containern upp. Min lilla köksvägg blev ju nämligen till en extreme home makeover och innefattar utbyggnader, nytt kök och nya badrum. Alla golv byts dessutom ut både inne och ute. Jag tror det slutade med att ytterväggen mot gatan är intakt i alla fall, men vi är ju inte klara ännu så jag ska inte säga för mycket.

Här dyker bankrånarna upp


Nya utomhusgolvet

(haha där är ju jag med...)




Vi tog bilen till Carrefour och införskaffade cyklar och mitt livs första cykelhjälm. Svettig som satan efter att ha cyklat hem därifrån stannade vi i vårt köpcentrum, Torremarina, för att scouta lite lokaler och vrida ur Lillan, Chister och gänget information om hyror mm.

Om nu Jon tycker det är ok med så har vi nog hittat lokalerna nu, tycker och hoppas vi.
Mitt emot Lillans skafferi, Korvmojen Senap och Ketchup samt blomsteraffären. 2x45 kvm varav den ena kan vi komma in i redan till i maj, den andra måste inredas från scratch för den är bara ett skal. Blir lagom till hösten.

Vi passade på att shoppa lite påskmust samt tunnbrödsrulle mm och ungarna suktade över karamellkungens rador med smågodis.

Roland cyklade till sig en punka direkt och har nu tagit min cykel tillbaka till Carrefour för att hämta bilen. Nu på väg hem och efterlyser en färdig GT. Den, hjärtat, får vänta tills vi varit uppe i affären och köpt allt annat.

Den nya cykelparken fast en är ute och åker...



Så, nu kom gubben hem och nu ska det handlas mat mm.

(men i morgon blir det i alla fall stranden kan du hoppa upp och klappa dig i häcken på)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0