Psoriasisgallspyende och en fin dag ändå

Om nu gårdagen var strandfri så var denna dag NÄSTAN jobbfri. Bara nästan alltså, för planeras och spånas gör det hela tiden och just nu sitter gubben och "kollegieblocksshoppar" på IKEA.
Tänk - killar kan de med! Nu är det förvisso kontorsmöbler, men det är skönt att veta att de kan ändå - ha kul att shoppa alltså.

Vi lyckade klämma två timmar på stranden idag (nu är vi uppe i 4 timmar på lika många dagar) och det grisskära har övergått till en mer mogen röd ton. Typ blodig oxfilé vill jag nog likna den med. Den kunde ha legat på en stund till för just nu är den bara fläckvisst grillat brun och resten är rött, om du hajar!

Daniel satt och surade på stranden i en hel timme innan han inte kunde hålla sig för att springa upp till sin älskarinna, "fröken bärbar emachine och hennes WOW:e".
P.g.a detta, och allt spelande i huvud taget, har Roland och Daniel varit i luven på varandra så att du hör vad jag säger. Bjäbb, bjäbb, bjäbb!!!
AAAAAAAAAAAAAAAA..... JAG HATAR BJÄBB!!!!! (fast jag vet att det är nödvändigt ibland).

I morgon och på tisdag ska det regna säger de.
Jag vet inte riktigt om jag är överens om det. Snälla. Två timmar sol om dagen är det enda jag önskar och begär. Resten av tiden ska vi ändå packa och slänga allt innehåll i hela huset innan bankrånarna, läs snickarna, belägrar huset i ca 6 veckor eller så. Bara två ynkans små timmar för min psoriasis skull, SNÄLLA!!!

Psoriasis - Ett jävla skitgissel!!!!!
Läste en artikel nyligen där det stod att psoriasis inte BARA var en hudsjukdom. De sa däremot inte ett dyft om vad det eventuellt var mer än så, men det kan jag säga - EN JÄVLA MISSHANDEL är vad det är, fysisk och psykisk, och den är obotlig.

Helvetet:
Det kliar dygnet runt.
Det sprider sig explotionsartat.
Det svider.
Det gör ONT.
Man blöder när man minst behöver det eller borde.
Man ser spetälsk ut och får vänja sig med visk och blickar.
Man har snö på axlarna jämt om man kan tänka sig att bära svart.
Man får inte använda solskyddsfaktor och blir SKÄR.
Man måste smörja sig med dyra krämer för att inte tala om att den ena är kletigare än den andra.
Krämerna gör huden ännu mer känslig för i princip allt.
Man måste mentalt koppla bort hela skiten om man ska ha ett fungerande vuxenliv med gubben.
Man måste hitta världens bästa gubbe (eller tant).

Sen kan tilläggas att man riskerar att eländet vänder sig innåt och då får man psoriasis artros samt att p.g.a klåda och smärta har de hittat ett samband som visar att man har sett högre risk för hjärt- och kärlkrampssjukdomar.
TOPPEN!!!

Ja, ja!
Jag tillhör kategorin: "Mycket svårt drabbad", eftersom min hela hud är angripen till 85%. Gränsen till "SVÅR" går vid 10%. OK, där är vi överens.
Sen vägrar jag underlåta mig till att bara passiv anpassa mig till resten. Inte heller att underlägga mig att bli handikappad, som det sa.

Hela detta Spanienäventyr är inte bara för "en kul grej". Jag ser det även som, för mig, en livs nödvändighet.
2x2 timmar i salt och sol samt kjol varje dag och jag är redan klart bättre. Allt annat än bra ännu, men fan så mycket bättre! Efter denna sommar komer det inte synas eller kännas alls och sen har jag en framtid här som kommer att underhålla den känslan.
Hallelulja!!
"Prisa gud! Här kommer skatteåterbäringen!

Inga bilder idag blev det idag...
Men tänk så här:
Knälång kjol, topp, altan, sol, stark bris, glasbriller på skallen som diadem, havet rullar stora vågor in och dess läte samt en god GT!!!
Där fick du en bild i alla fall!! :-D

Snart ska jag in och fixa till maten och en färsk ananas. Alla andra i huset är faktiskt tysta just nu. Dt är bara vågorna och duvan som väsnas.

Kramiz







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0