Hur att sluta ett år...

Man tycker ju kanske att ett helt år ska sluta lyckligt så att det nya börjar på samma vis och bara kan bli bättre. Jo, så borde det väl vara, åtminstone på Nyårsafton.

Nu måste jag dock revidera dett och anser nog att om året som gott slutar med en käftsmäll så går man in i det nya året med svedan av detta och därefter är det väldigt svårt att få det sämre!!!

Jag har vuxit!!! Alla säger att jag har blivit mindre, jag strålar. Jag fattade inte att NI menade mindre på det sättet.
Jag har inte blivit mindre! Jag har vuxit!
Vuxit ur mitt BMI!!!!!
Vågen säger plusminusnoll, men tjockare har jag tydligen blivit ändå och detta på ca 1 min.

Jag är 174 cm lång, har alltid varit 174 cm lång (i vuxen ålder). BMI=precis alldeles lagom=Grattis!

För en dryg vecka sen var vi hos doktorn för att sprutas för en det ena och en det andra.
Vi ska nämligen till Kenya snart (stackars oss).
Han skulle blanda hepatiterna och väga av salmonellan osv innan han skulle spruta in skiten i oss för at vi inte ska må dåligt av det. Malariatabletterna kommer vi må dåligt av dock. Hmmm...

Medan doktorn blandade så passade familjen Wallman på att mäta sig med utrustningen i hans rum.
Vi hade skit kul - ett tag! Tills jag mätte mig! 171,5.... Vadå 171,5???? Jag är ju 174! Vägde mig. Samma som vanligt!
Jaha, vad innebär nu detta. jag blev tjockare på ett läkarbesök och för at vi inte fick färdigblandat vaccin!!!! Jävla, förbaskade Farmacia!

Häll upp en drink till och blogga vidare... *ler*


I övrigt då?
Jo, Roland han blev smalare han. Har alltid varit 181 cm och var helt plötsligt 183.

Efter den chocken fick man då sitt salmonellavaccin - helt i onödan. Om inte salmonella hade fått mig att växa i (ner) till mitt normala BMI vad hade det gjort det. Några hundra i sjön alltså!!

OK. Nu snart nytt år alltså och med den vetskapen kan det inte gå så mycket utför. Mycket bättre att få veta detta i slutet av året, inte att börja det nya året med det.

Hola guapo, ¿te gusta mi?


Så, Rolle!! Här har du din tant!! Fast kortare än när du träffade henne.


Gott slut på er. Ses och hörs nästa år!!

Abrazos y bezos!!










Kommentarer
Postat av: Helena

Äh lägg av! Alla som träffade dig när du var uppe på HK tyckte att det strålade om dig och att du hade blivit slankare.

Mätgrejen för längden kanske man inte kan säga så mycket om , men vem säger att doktorn har den perfekta vågen!?

Och om hans våg nu stämmer så har du lyckats fördela om dina kilon på ett avundsvärt sätt.

Kan jag få reda på hur man gör???

Massa massa kramisar

2010-12-30 @ 20:22:30
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0