Kallt om tårna

Vi är och firar jul och nyår i Svedala i vår nyinförskaffade lilla sommarstuga.
När vi landade dan före julafton fick vi bokstavligen gräva fram huset och igår grävde jag fram bilen.
50 cm snö runt om bilen och 50 cm på bilen gör 1 meter runt om bilen efter ett litet tag och jag var sjöblöt. Bråttom hade jag med för jag skulle ju på ansiktsbehandling hos Madde.

Jag läntar helt klart hem till Spanien men det är faktiskt rätt mysigt att vara här  i 1 vecka nu när jag ställt om tanken till att detta inte är ett boende nummer 2 utan faktiskt är en sommarstuga. Jag har ju aldrig haft nån sommarstuga förut.
Något jag faktiskt riktigt njuter av är tystnaden. Det är så vansinnigt tyst så att jag låg i morse länge och lystnade till den. Inga borrar, hammare, klampande i trappor, TV-apparater, Skypande, etc. Bara helt öronbedövande tyst.
När vi vaknar så ser vi rätt ut på träden och berget på baksidan och det är helt snötäckt och vitt.
Vi sover utan gardiner för man är mycket piggare när man vaknar då. Att vakna med ljuset liksom. Så gör vi Spanien med och det är såååååå skönt! Testa nån gång!

Igår var vi och köpte tvättmaskin och torktumlare som ska installeras i morgon och vi har faktiskt lyckats röja 15-16 kartonger med grejer och lådorna är utröjda för att fyllas på med kläder.

Idag ska jag dock inte göra så attans mycket till att börja med. Skotta lite och lite klädfillipåilådor men sen kommer Erik på fika och jag ska lifta med honom in till Wallmans HK för att fika och sen till Bröderna Olssons för middag med bästaste Maria och Anki.
Kärleken jobbar över så han hämtar mig där sen. Bra va?? Skjuts dit - skjuts hem och detta trots att jag bor ute i skogen.


Hit skottade vi oss in. Knähögt!!
Kolla soptunnan...


Jag skottade faktiskt bilen med skyffel




Daniel som längtat så till snön och kylan svor redan efter 1 timme över att det var kallt. 4 timmar senare frågade han hur länge vi behövde stanna här och på julafton sa han att han längtade till Spanien. Hihi...
Detta trots att vi åkte och köpte nya vinterstövlar åt honom.

Jag har ett litet projekt med utöver kartonguppackande.


Jag ska flytta på denna lilla hög (några kubik) för att göra utrymme för denna lilla hög...

.... så att vi kan flytta på denna hög...

... och få lite mer golvyta.

Avslutningsvis en bild från sängen. Utsikten så fort vi slår upp våra ljusblå.







Kommentarer
Postat av: Helena

Hihi, verkar som om ditt liv består av ett evigt flyttande. Är det inte jord, så är det snö, grejer och en jätteflytt av familj till och med! :-)

Saknar dig baby och jag är så glad att du ska "flytta" dig till HK i dag och hälsa på oss.



Kram Helena

2010-12-28 @ 10:46:53
URL: http://helenanygrund.bloggg.se
Postat av: Vera

Ja det är verkligen ett evighets flyttande på prylar och familj samt renoveringar till höger och vänster.

Är det ingen som hajar att jag är i grunden LAAAAT!

Roland har i alla fall bestämt att det inte ska planeras in nåt renoverande av stugan i sommar. Blir det så blir det men inget planerat. HA!!! We'll see!

2010-12-28 @ 11:04:35
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0