Aj aj aj

Jag har ont både här och där.

Vi tog en långprommis idag in till down town, centro de cuidad. Vi har knallat och knallat och knallat gata upp och gata ner - i flipflops. Fotsulorna brinner som eld. 12-14 km i dessa fotriktiga skor (not) sätter sina spår.

Det blåste så grönjävligt idag en stund så lastfartygen ankrade upp i bukten utanför här för de kunde inte åka i de vågorna. Nu är det vindstilla igen.
Sista kvällen nu och jag ska slänga ihop en liten havsabborre som födelsedagsmiddag till den blivande 45 åringen.
Den riktiga födelsedagsmiddagen kommer han få inmundiga på flygplatsen i form av en burgare på Burger King. Man kan inte få allt. Han slapp värsta köldknäppen hemmavid har jag förstått. Bara det är ju guld värt. Bara lite skottning kvar dessvärre.


Nere vid strandpromenaden i Torrevieja var det en kille som lekte lite i sanden.


Räknar med att ni ungar bräcker detta i sommar om ni ändå ska vara här hela juli.


En mysig lättlunch i stan Gambas al ajillo y una grande cerveza frio.

På vägen hem passade vi även på att stanna till för en sangria. Mums!!

(Fan vad kärringen skrålar. Det bor nån ett par hus ner som över opera!!!!)


De håller på att skönhetspimpa hela stan och de gör ett fantastiskt jobb. Det håller på att bli så vackert!!


Här måste det dock gått snett. Vattnet och strande ser du till höger. Pilarna pekar direkt in på en mörk återvändsgata!


Voíla!! Vad sägs? Är det min sommarkeps? Svart och silver...
Nähä! Den blev det inte.

Så. Nu är det dags att ta vinglaset med mig in i köket och börja så smått med maten.
Middag vid 20?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0