Lambrusco, tak, sol och blogg

Sitter i BH och trosor på taket och sippar på ett gigantiskt glas iskall Lambrusco.
Försöker hitta nån bra ställning att sitta på för solen bara speglar sig i skärmen hela tiden så jag ser ju inget ju, för tusans gubbar.
Jobbigt jag har det!!
OBS! Alla eventuella stavfel skyller jag på solblindhet!!!!!!

Ärligt! Jag är så förbannat lycklig och så lyckligt lottad som får vara här där jag trivs som en princessa. Jag bara älskar det här stället. I löööööv it, liksom! (jag har inte lärt mig vad det heter på spanska ännu)

Vi baxade upp utomhussoffgruppen på taket i förmiddags, efter frukost. Vansinnigt jobbigt.
Men OJ, OJ, OJ sicket resultat. Det såg du ju säkert redan i den förra bloggen.
Roland ligger och vilar sig och försöker bota den förkylningen som Daniel smittat honom med (genom mig) och snacksar en hel del på patatas fritas.

Vi tog en långprommis längs stranden idag och jag gick allt som oftast i vattnet. Det var..... ISANDE KALLT!!!!! (men nyttigt)
Skorna fylldes med fina snäckor som säkert kommer göra nån nytta nånsatns.
Längst bort i La Mata, innan början av Guardamarstranden, var det helt knökat på en uteservering. Bord och stolar var utvräkta i sanden och den gassade solen. DÄR bestämde även (tambien) vi oss för att stanna och förfriska oss.
Två iskalla i solen medan vi sneglade över axeln påå någon som läste nåt svenskigt om snöoväder och fullkomligt kaos. Kändes far, far away!
(Jag vet inte om du har märkt det men jag har blivit väldigt internationell i språket idag - EU medborgiskk, typ)

Hemåt tog vi oss i en jävla kareta på strandpromenaden istället för vi båda var grymt pinknödiga. Vi gick ju inte där vi satt innan vi gick, så klart!!!
Jag vart faktiskt tvungen tillsluta att hoppa in på en sån där aseo pubica (dass för allmänheten) och det var, för första gången i mitt liv, som jag stått på en platta mitt på golvet, på huk och pissat rätt ner i ett hål.
Inga bajamajor här inte.
En affärsidé för nån. Inte att ta hem hålen utan ta ner majorna, tack!!

Hmmm..
Ska jag eller ska jag inte väcka gubben snart  för det är dags för Mercadonan och middagsshopping. Jag sa att jag fixar det men det lät som han ville haka på.
Väcka, väcka inte? Väcka, väcka inte? Hmmmm...


Prommisdax!!


Ahhhh. La Prima Vera!



Två iskalla på en...



Så...
Hälsningar från mig och Roland för nu för nu springer jag ner och hämtar lite ost, kex och parma!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0