Rök blev till räk

Nu har vi varit iväg för att inhandla grillen.
Grillar finns det överallt men den sorten vi vill ha är det 1-2 veckors leverens på så SORRY allesamman. Jag stannar ett tag till.
...eller dessvärre kom vi alltså hem utan och får vänta ett tag med grillen.

Vi var iväg till handelsträdgården med och oj vad mycket skräp i form av trädgårdstomtar i alla det slag och former de hade där. Ledsen att jag inte hade kameran med mig men å andra sida besparade jag dig ett illamående YAHK!

I alla fall.
Grillen rök (hahaha) och vi köpte räk(or) och har precis vräkt i oss en ljuvlig räkmacka och en kall öl.




Regnet har slutat och vi ska snart promma lite.
Roland ska bara skicka några mail. Jag får ju liksom inte förglömma att jag kidnappat en egenföretagare som lovatatt  massa ska vara färdigt och att folket kanske tycker det är viktigare än att han och jag ska softa och leva lyx. Märkligt folk det där!

När vi var på Mercadonan nyss märkte vi en sak till.
Vi har faktiskt inte RÅD att åka hem.
Skicka ner barnen bara. Mail kan jag svara på här! ;-)

Allt vi shoppade på Mercadonan idag var nästan gratis tycker vi alltså...

3 kg apelsiner
1 citron
Lite sallad
Apelsin juice
6 hg langustinos (räkor)
Majonäs (import - dyrt skit)
Bröd
1 Bombay Saphire (gin - import - dyrt skit)
1 stor tonic
1 cava
1 rosé
1 vitt vin
4 litersflaskor av Señor de los Llanos (rött mums)
och detta gick på.....

Ja, gissa då....


Bättre kan du!!


53 Euro!!!! Femtiotre euro!
500 pix med dagskursen alltså. Helt fantastiskt galet.

Så sorry. Har inte råd att komma hem faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0