Turisto - javissto!

Vädret ville sig inte riktigt idag men efter lite duggregn i morse så stannade det i alla fall på mulet. Typisk sightseeing dag. Environg sondering snarare!
Vi ville kolla massa saker söderut.
Vi betade av Horizonte, Mil Palmeras, Cabo Roig, San Pedro del Pinatar och Lo Págan.
Jag visade vart jag och ungarna, 1 i taget, hade bott och vart det andra huset låg som vi kollade på i somras. Det som jag ratade till fördel för detta och jag fick med beröm godkänt!


Här i Horizonte sprang vi på Skandinaviskaskolan.


Cabo Roig hade jag förväntat mig mer av. Tar en trip hit i sommar med så att jag kan få känna av i bättre väder.
Längst, längst bort i bakgrunden kan man skönja La Manga, men vi kommer närmre snart.

Jag doppade benen i Mar Menor och testade Bajamajan i Lo Págan.
Vattnet var faktiskt nån eller ett par grader varmare än här men några jäkla alltid 18, 19 grader var det då fan heller och Bajamajan hade faktiskt sits (fast jag aldrig i h-vete skulle sitta på den) så jag slapp pinka i ett hål på golvet och hoppas på att det inte skulle skvätta på sandalerna.
Vi tittade över Mar Menor på strippen med höghus på La Manga och funderade på vem som kom på det där.


Bendopp i Mar Menor i Lo Págan. På andra sidan är L Manga strippen.
17 grader i vattnet kanske...
Har man psoriasis OCH är badkruka kan får man ha ett inre krig ibland (utomlands).


Marinan San Pedro del Pinatar. Fiskbåtar samsas med schabrak, diselstank blandas med tång- och fisklukt.

Vi var även ute i La Salinas och försökte fatta varför Minette med familj tar bilen från La Zenia och åker dit och badar. Är det inga bra bad i La Zenia, Minette? Är det långt så att ni ändå måste åka bil?


Minette!
Är det hit ni åker? NÄÄÄÄÄÄ!!
Vi får leta vidare...




Nu då? Kan det vara här?

Där ute hittade vi även en cykelväg som bytte till ridväg men det fanns int ett stall i närheten och faktiskt har jag inte sett en hästkrake här någonsin. Kan nån tipsa vart jag hittar levande såna som inte väntar på att bli smörgåsmat?

JO, just det!!! Vi hittade en handelsträdgård till vid Mil Palmeras som självklar specialliserat sig på just palmer. 10 meters palm i kruka till salu!!!!
Där hittade vi även vår grill - en liten stund!!! Det pröjsar vi inte för lite lecablock. Skulle blivet sketadyra middagar framöver om man medräknar investeringskostnaden.


Mil doscientos euro!!! (12.000 PIX på sueco)
No, no, no!! Skulle inte tro det, gracias!
Nu tror jag dock att den kan vara lite billigare en anna dag eller om nån mer spanskspråkig går dit.


Men tjosan vad mycket annat krafs och skräp vi hittade. Pappas eldorado!! Land of all the trädgårdstomtar en el mundo!


"AAAAAAA!!! SVÅRMOR! Är du här igen? Jag trodde ni var i Sverige?"

Vi hittade inte det lilla stället vi skulle ta en öl och en pizza på så vi åkte till Marinan igen på återbesök.


Inte en handelsträdgård denna gång utan utanför ett restauranghak vid marinan. Kolla hur träden bågnar av apelsiner....!!!!!


Ahhhhh... En iskall på Veni Vidi Vici i Marina Inernational, Torrevieja (där vi bott några gånger tidigare innan "huset".

Vi lärde oss också ett nytt sätt att se på vad som är parkeringsplats vid behov.




Ja, det var väl den dan det om man borträknar en grymt god GT på altanen när solen tittade förbi som hastigast innan nedgång. MUMS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0