Den 18 juli 2010, sammanfattning

Vi har nu varit här i 15 dagar (barnen i 10 - de flög ner med assistans...). Så mycket har hänt och händer varje dag.
Jag sitter i skuggan på taket, barnen spelar dator i sina rum och Roland sover siesta. Det är söndag, byggledighetsdagen.
Annars är de här 6 dagar i veckan, 7:45 - 18:00, mina sambos - 5 rysk/ukrainsk/baltiska/spanska jobbare samt resten som kommer vid behov.
Du får inte tro att vi ligger på playan 8 timmar om dagen, för det hade jag aldrig pallat. Vi kör en ca 1-2 timmars på eftermiddagen, det räcker gott. Jag svettas ymnigt, men det vet jag att jag brukar. Har t.o.m köpt mig en solfjäder - HAHAHA!!!

Vi har jobbat lite varje dag. Lite med jobb-jobb, lite med lokalbygge och lite med husrenovering samt massa marknadsföring/branding. Vi har kajkat till IKEA och det har monterats dito möbler för fullt.

När vi kom för 2 veckor sen "skrek" grannar och byggledare att: NI KAN INTE BO DÄR/HÄR!!
DET kan vi VISST, svarade vi, och började röja. Satan vad som har hänt. Det är dammigt, putsigt, träigt, cementigt och "mjöligt" men det funkar bra. T.o.m med ungar utan TV. Uppkopplingen är ju intakt! ;-)

På tisdag tittar Erik och Ricke förbi på en kortis och på onsdag kommer Maria och Simon. Klart är det inte men jag tror att de kan leva med det som är. Vi har sovrum, nästan klart badrum men fungerande, ett gigantiskt fungerande men inte färdigt kök, A/C (tack gode gud), garderober, rena kläder mm, ett tak som fristad, stranden 180 meter bort, ja.... säkert helt fullkomligt fast ofärdigt. Men den som väntar på något gott..osv.. Det är inte sista gången dessa människor kommer, om jag får bestämma.

I alla fall kommer här lite för, under och nu bilder, efter blir svårt.



Del av vardagsrum


Större del av samma


Kakling av nytt kök


Ut mot nya vardagsrummet


Många fler bilder kommer men jag måste fylla på glaset nu. <3
Puss









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0