Färggrann

Nu fylls det på med färg både här och där.
Kroppen börjar inta en mer brunaktigton i solen men i ungefär samma fart försvinner färgen i huvudet. Snart ska det fyllas på för sommaren.

Huset, som ska säljas om 2,5 månad var fortfarande gult men klart vattningare än jag minns att jag kladda på det för några år sen. Fy satan vad jobbigt det var.
Nu ska det piggas upp lite igen och denna gång anlitade vi Målar-Anders (Mörtnäs måleri) och lika jobbigt som det var sist, lika skönt är det nu. Detta säger jag innan fakturan dimper ner, vill jag bara påpeka.



Garage och gavel har fått en ansiktslyftning. Framsidan blaskig (fast det ser inte lika illa ut på bild faktiskt).



Gaveln målad, baksidan inte ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0