Onsdagen den 23 juni, kvällen

Efter vårt sagolikt romantiska bröllop hämtade limmon upp oss och körde oss till frihamnen där Vision of the Seas väntade för att ta oss ut över havet.



Vi hade bokat in oss på en Östersjökryssning till Tallin och St Petersburg från onsdag kväll till söndag morgon.
Min förkylning hade lett till att jag gav Roland den bästa bröllopsgåvan en kvinna kan ge en man (har jag hört) - rösten försvann! *hihi*

Det finns de som åker på såna här kryssningar för att äta sig till gigantiska proportioner och spela bort jävelusiskt med pengar och så finns det de som åker bort och vilar, sover, vilar, sover, vilar och pussas. Gissa vilken kategori vi hamnade i?

Vi kryssade i alla fall ut ur den sagolikt vackra skärgård vi har. Förbi Mörtnäs, förbi Stenslätten och barnen med min far körde längsmed båten och viftade med lakan. SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!



Rätt nedanför båten. Inte ett läge jag hade vela bott vid men häftigt att stå på däck och se.


Kolla vad löjligt det ser ut. Ser du den lilla, lilla jollen efter den stora båten? Det är Baltic Line på väg till Åland. "Pensionärsbåten". Den var störst och jäkligt gigantisk på typ 60-talet.


"Smörasken". Här har vi spenderat mycken tid och med mycket bus under Skäggaåren. Taket var en perfekt solplats och alla gångar mm blev till livfulla lekar och fantasier.


Här åker min "ryggskottiga" pappa med mina två barn bredvid båten i Oxdjupet och vinkar och skålar.


Avesjö!! Här växte Roland upp i några, men tillräckliga, år. Ni anar inte hur många timmar vi spenderat i pojkrummet i det huset. Övat på hånglets ädla konst och på bröllopsnatten. ;-)


Skägga!! Precis bakom udden som du ser från Avesjö. Tror vi övat på bröllopsnatten där med, typ när vi var barnvakter till Marcus. *hihi* igen!


Skumpan till kvällen?? Nää.. dessvärre inte! *snyft*


Första middagen, bröllopsmiddagen betades av i sällskap med 2 st danska vänninor och ett norskt par. Sen vart det natti!!
Dagen efter skulle vi ju "göra" Tallin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0